Bye Brisbane, helloooo outback - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Bye Brisbane, helloooo outback - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Bye Brisbane, helloooo outback

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

25 Juni 2011 | Australië, Brisbane

Het is alweer paar weken geleden dat ik wat gepost heb, dus tijd voor een nieuwe update. En deze keer heb ik zowaar interessant nieuws; ik ga Brisbane verlaten over een week.
Wat kunnen gemaakte plannen dan ineens omslaan, maar soms moet je direct keuzes maken.
Ik zal het even toelichten..in het laatste bericht zei ik het al, ik verveel me op mn vrije dagen. En het werk in het hostel begon me ook een beetje te vervelen..maar goed, dacht ik nog 1,5 maand en dan weer lekker reizen. Totdat Martijn (NL kamergenootje) donderdagavond met de mededeling kwam, dat hij naar Darwin gaat om daar op een boerderij te werken. Wil het nou, dat Bianca (receptioniste in Woodduck voordat ik kwam) nu op die farm werkt. En zij en haar vriend vertrekken 4 juli richting Sydney. Dus ik dacht, dat lijkt me eigenlijk ook wel leuk nog voor een paar weekjes..HEEEEL wat anders! Dus gelijk vrijdag gebeld en het kwam erop neer dat ik gewoon gezellig met Martijn mee zou kunnen komen...Moest het alleen nog 'even' aan Chris vertellen..hij reageerde gelukkig heel relax.

Dus jongens en meiden, vanaf volgende week zaterdag zit ik in de Australian Outback, 120km van Darwin, 40km van het eerstvolgende plaatsje, 5km van de buren vandaan...en zal ik voor de komende 6 weken werkzaam zijn op een boerderij!!! Zien jullie het al voor je...ik wel hahaha...Geen mobiel bereik, wel internet, 5dgn per week hard werken, maar wel lekker een huis voor onszelf om in te wonen! Werkzaamheden zullen zijn: verven (ze zijn een huis aan het renoveren/bouwen), schoonmaak, fencing (iets met hekken) en cattle work..wat inhoud dat we de kudde koeien moeten verplaatsen van de ene naar de andere plek.. Als het goed is hebben we daarbij een quad tot onze beschikking! :D
Het leuke is ook, dat een van de zoons van de boer gaat trouwen in augustus, en de bruiloft is op het terrein van de boerderij! Vallen we mooi met onze neus in de boter..

Dit is dus, sneller dan verwacht, het laatste weekje in Brisbane. Hopelijk kan ik komende week nog walvissen spotten, anders komt dat hopelijk in nieuwzeeland. Ik ga vooral de mensen hier en het voetbal missen..zat er net zo lekker in! Maar ik kom sowieso nog weer even terug in Brisbane in augustus voordat ik begin aan de oostkust.En daarnaast, bijna iedereen van de 'vaste' gasten hier vertrekt komende week. Dat maakt het wat makkelijker om te gaan.

De afgelopen 3 weken is het hier aardig afgekoeld, vooral savonds en snachts..Eergister was het zelfs 3 graden brrrr..Overdag is het strak blauw en zon, dus heb aardig wat middagen lekker langs de rivier gezeten of bij de lagoon. Verder savonds lekker gevoetbalt, gaat super goed, winnen vrijwel alles en de meeste wedstrijden zijn leuk en de teams aan elkaar gewaagd!
Gister was Emma jarig en dit hebben we met zn allen gevierd en zijn daarna wezen stappen. Over een maandje ben ik ook alweer jarig, dat zal ik dit jaar dus op de farm vieren! Ben benieuwd hoe dat wordt haha :)
Ik hou jullie op de hoogte, en er staan trouwens ook nog weer nieuwe foto's op de website.

Liefs xx

  • 25 Juni 2011 - 07:17

    Ammi:

    Hè wat een leuke uitdagingen weer... Hopelijk zijn het leuke mensen op de boederij... Tijd gaat hard joh....
    Geniet ze weer...

    X

  • 25 Juni 2011 - 08:01

    Siem:

    Zo zo weer een leuk verhaal, ben benieuwd hoe het boeren leven je bevalt. Hier ook stressen nog 5 nachtjes en dan ga ik emigreren!!

  • 26 Juni 2011 - 18:10

    Mam:

    nou meiske ,weer leuk geschreven en inderdaad:HEEEL wat anders,maar wel echt n avontuur!!Ga er maar voor,t wordt vast leuk,kan je daarna weer lekker reizen ,je hebt nog n paar maandjes voor de boeg en Nw.Zeeland moet nog ontdekt worden! Sukses en fijne tijd xxe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

OZ/NZ 2011

Recente Reisverslagen:

16 November 2011

Home sweet home

07 November 2011

Van hot naar her

29 September 2011

Go All Blacks!

11 September 2011

Van regenwoud naar woestijn

28 Augustus 2011

Oostkust in sneltreinvaart
Mandy

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 46299

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 22 Juni 2014

Round 2 --> Oz & NZ 2013!

18 Januari 2011 - 12 November 2011

OZ/NZ 2011

24 Februari 2009 - 25 Juni 2009

Afstuderen Helsinki

Landen bezocht: