Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

03 Juni 2011 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal,

Ik ben vandaag precies een maand in Brisbane. Een maand die voorbij gevlogen is, maar er zijn uiteraard veel leuke dingen gebeurd. Het werk in het hostel is wel oke, niet heel boeiend, maar het betaald goed en het is erg gezellig!
Om niet alleen maar in het hostel te zitten ben ik op zoek gegaan naar iets om te doen van sport. En sinds 2 weken heb ik dan eindelijk een voetbalteam gevonden! Via internet ben ik in contact gekomen met Enrico, die verschillende avonden per week zaalvoetbal speelt in gemixte teams. Op maandagavond ben ik bij een van de teams wezen kijken en het zag er goed uit! Dus die donderdag zou ik mijn 1e wedstrijd meespelen. Rico gaf me een lift en om half 8 begon de wedstrijd. Het ging hardstikke goed, kon qua niveau goed meekomen en had zelfs alweer wat mooie hakballetjes ;) haha.. Het voelde zo goed om weer te spelen! Had de smaak helemaal te pakken. Hij moest daarna nog een wedstrijd spelen, en aangezien ik anders toch maar moest wachten..kon ik net zo goed mee doen. Dit was alleen met mannen, er was nog 1 andere meid die ook inviel voor iemand. Dit ging een stuk sneller, maar ook deze wedstrijd hebben we gewonnen. Na afloop gelijk gevraagd of er meerdere dagen zijn dat ik kan spelen, waardoor ik nu zowel dinsdag als donderdagavond ga spelen. Mn andere teamgenoten komen uit Peru, Duitsland, Italie, Zweden en Engeland. Erg gemengd gezelschap dus! Komende zondag gaan we met een aantal bij een wedstrijd kijken, net als thuis! En nu het beste nieuws...van 8 tot 10 juli is er een 3daags toernooi voor de National Futsal Team Championships, waar we aan mee gaan doen met een damesteam!!! Ben er al helemaal enthousiast over, er komen teams vanuit heel Australie. Hoe cool is dat :)
Jullie merken wel dat ik hier aardig mn plekje gevonden heb. Het is fijn om ook mensen te kennen die niet hier in het hostel leven.

Verder kreeg ik woensdag het trieste bericht dat Che, een van de engelse jongens uit Perth, vorige week een dodelijk auto ongeluk heeft gehad nog tijdens zijn reis in Australie. Was er erg van geschrokken, moeilijk voor te stellen zoiets! Mn gedachten zijn dan ook bij zn familie, die hem al iets van 1,5 jaar niet hadden gezien!

Vorige week ben ik met Tomi, die hier voor een paar dagen was, naar Australia Zoo van Steve Irwin geweest. Zo kijk je er naar op tv en dan ben je daar ineens echt! Krokodillen, papegaaien, olifanten, koala's en natuurlijk kangaroos waren er allemaal. Na de openingsshow is Tomi met een koala op de foto gegaan en ik voor de verandering met een slang! Een Birmese Python, en het was helemaal niet zo eng als ik verwacht had..voor foto's zie de picasa website. Denk wel dat het een stuk minder is geworden qua toeristen sinds Steve dood is, want het was een zondag en helemaal niet druk. Dacht ook dat het groter zou zijn...zoals Burgers Zoo ofzo..
Die avond is Tomi doorgereisd naar het noorden en ben ik naar het hostel terug gegaan.
Afgelopen week zijn we 2x naar de film gegaan met een aantal, eerst naar Pirates of the Caribbean 4 (3d dus charmante blauwe brilletjes op!) en paar dagen later naar The Hangover 2, echt een aanrader. Ook was Anne hier nog een dagje en hebben we savonds gezellig wat gedronken in een Duits biercafe.

Verder gaat het allemaal zn gangetje, begin me alleen wel een beetje te vervelen op de dagen dat ik vrij ben, helemaal nu mn laptop gister kapot gegaan is...Dus denk dat ik ga kijken of ik nog een baantje voor 2 a 3 dagen per week kan vinden..
Hou jullie op de hoogte!
Liefs xx

  • 03 Juni 2011 - 16:22

    Siem:

    Weer een mooi verhaal

  • 03 Juni 2011 - 17:29

    Ammi:

    He meis,

    Wat triest om het te horen...vooral omdat je met zn persoon voor een langere tijd samen bent geweest!!Mooi dat je ook aan zijn familie denkt!!!Ik zal veel aan jou denken!!Valt niet mee om zo iets te horen!!

    Jij vervelen? hoe kan dat nou;-)...nu je zoveel mensen al kent!! Iedereen werkt natuurlijk 5 dagen in de week?

    Tot babbel ze!
    x

  • 06 Juni 2011 - 09:17

    Kim:

    Hee lieverd!
    Wat een akelig verhaal! Altijd heel heftig om zoiets te horen!

    Maar ik ben blij dat het ondanks het trieste nieuws goed met je gaat en wat goed..een wedstrijd met een eigen voetbalteam!!! Wow, klinkt echt tof!!!
    Heb je trouwens Jennifer nog gezien? Die was laatst ook een tijdje in Brisbane:)

    Kusjes voor jou!!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

OZ/NZ 2011

Recente Reisverslagen:

16 November 2011

Home sweet home

07 November 2011

Van hot naar her

29 September 2011

Go All Blacks!

11 September 2011

Van regenwoud naar woestijn

28 Augustus 2011

Oostkust in sneltreinvaart
Mandy

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 46299

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 22 Juni 2014

Round 2 --> Oz & NZ 2013!

18 Januari 2011 - 12 November 2011

OZ/NZ 2011

24 Februari 2009 - 25 Juni 2009

Afstuderen Helsinki

Landen bezocht: