Woodduck Backpackers - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Woodduck Backpackers - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Woodduck Backpackers

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

14 Mei 2011 | Australië, Brisbane

Na 1,5 week in het Woodduck Backpackers hostel,mag ik mezelf al een echte 'woodducker' noemen. Gelijk de eerste week heb ik al 2 dagen alleen op de receptie gezeten, met af en toe wat vraagjes aan Chris.
Hij is flexibel met de werkdagen, als ik dagen vrij wil kan dat ook gewoon, meestal.
Op mn eerste vrije dagen ben ik de stad gaan verkennen. Lekker rondgelopen en in de Botanische Tuinen rondgehangen. De temperatuur is niet echt hoog, zo'n 22 graden, maar in de zon is het een stuk warmer!
Afgelopen donderdag ben ik naar het Lone Pina Koala Sanctuary gegaan. Na een half uurtje met de bus kwam ik daar aan. Het was aardig druk, vooral veel schoolreisjes. Bij de general store heb ik mn foto uitgekozen en toen was het tijd om te knuffelen met Kwikkie! Je moet je handen samengevouwen ter hoogte van je heupen houden en dan wordt meneer of mevrouw koala daarop gedeponeerd. Met zijn klauwtjes grijpt hij je dan vast, want hij denkt dat je een boom bent! Ze zijn best zwaar, dit was een redelijk jonkie, 5 jaar oud, maar woog 6 kilo zoiets..vergelijkbaar met Lauren ;) hahahah...
Leuke foto gemaakt en toen was het alweer klaar. Heb nog een beetje rondgelopen, nog meer koala's gekeken. Deze dieren zijn echt hilarisch, vooral als ze jong zijn en een beetje met elkaar dollen. Ook hadden ze allerlei soorten vogels, kangaroes en een platypus. Dit is een soort bever, maar met een platte snavel / bek zoals een eend...Klinkt vreemd, is het ook.
Gister zijn we met een stel uiteten geweest ter ere van iemands verjaardag, en daarna nog een drankje in een van de bars. Komende week komt mn canadese vriendin (uit Perth) hier, gezelliee! En de week erna is Anne ook nog een dagje hier!
Heb nog wat nieuwe foto's op mn site gezet, bij deze nogmaals het adres:
https://picasaweb.google.com/116169097678492543460/Australia2011?authkey=Gv1sRgCPqCgJ6azeSLkAE&feat=directlink We hebben nog geen Woodduck'groet', maar trust me, die komt er nog ;) haha
Voor nu dus: GEDAG!

• 14 Mei 2011 - 08:34

Remco:

Hey sis,

Leuke foto was dat zeg met die koala. Lauren is alleen al zo'n 9 kilo hoor :). die komt niets tekort.
    Volgende week vrijdag gaan we op vakantie. Best spannend zo de eerste keer vliegen met haar. Net de tickets opgehaald.

Ik ga nu je andere pics ff bekijken.

xxx

• 14 Mei 2011 - 10:46

Siem:

Weer een top verhaal met leuke foto's. Zo te horen is het park daar beter dan Finse dierentuinen.

• 14 Mei 2011 - 17:52

Mam:

Zou zo graag es rondkijken daar en al die bijzondere dieren bekijken met snavels en/of bekken/klauwtjes!
    Geweldige foto en leuke plasticneus.
    Hoop dat je t hier ook heel leuk zult hebben en dat je t volgende week heel gezellig zult hebben met tomi.
    liefs xxe