East coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu East coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

East coast

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

05 Mei 2011 | Australië, Brisbane

Zo zie je maar weer: maak geen plannen als je aan het backpacken bent; ze wijzigen toch elke keer.

Vrij snel na mn laatste bericht, ben ik gestopt met het schoonmaken in het hostel. Het was gewoon echt te vies! Had ook een positieve reactie gehad van 1 van de cafe's waar ik gesolliciteerd had, dus daar hoopte ik op.
Tegelijkertijd was Karlijn (van mn begingroep in Sydney) ook in Perth aangekomen. Gezellig! Ook met de Russ, Chid en Megan (engels) ging ik veel om in het hostel. Elke avond chillen buiten met een lekkere tune aan en ons favo drankje fluffy, oftewel goon, ook wel cheapass wijn! Megan, schat van een meid, komt uit Yorkshire en heeft een geweldig accent. Dit accent heeft ze mij geprobeerd aan te leren, wat blijkbaar hilarisch was. "sounds a focking pound" was het hoogtepunt.

Op een gegeven moment ging bijna de hele groep waarmee ik veel om ging weg in 1 week..Dit, en het feit dat er gewoon geen 2e baantje te vinden was, en dat ik al 2 maanden in Perth zat, maakte dat ik de beslissing had genomen op korte termijn richting de oostkust te gaan. En alsof het zo moest zijn ontving ik een van de volgende dagen een e-mail bericht van Australian Backpackers, dat ze a.s.a.p. een receptioniste zochten bij het Woodduck hostel in Brisbane. Gelijk achteraan gebeld en zaterdag 30 april mn vlucht geboekt voor de vrijdag erna.
Die zondag werkte ik al mn laatste shift bij het restaurant. Die dag kreeg ik ook een mailtje dat ik eerder in Brisbane zou moeten zijn dan zaterdag, anders zou hij het baantje aan iemand anders moetne geven. Dus ik geprobeerd mn vlucht te verzetten en dan kon, dus ik zou maandag nacht naar Brisbane vliegen, niet wetende of ik de job nou had of niet! Maar goed, de knoop was al doorgehakt en job of geen job, ik zou naar Brisbane gaan.

De rest van mn zondag heb ik gezellig in Kings Park doorgebracht met een van de braziliaanse jongens die ik in Perth heb ontmoet. Het was hardstikke lekker weer, dus nog even genieten van de zon! Maandag heb ik de laatste dingetjes geregeld, tas ingepakt, en afscheid genomen van mn vrienden in het hostel. Dat viel me nog best zwaar, heb toch ruim een maand met ze opgetrokken! Om 9u savonds zou de shuttlebus me ophalen bij het hostel, dus we zaten met zn allen buiten nog wat te drinken. Toen de bus eraan kwam, zette Russ het liedje 'oh mandy' op en kwamen de sterretjes tevoorschijn! Dit was een lieve en leuke verrassing, die me echt het gevoel gaf dat ik gewaardeerd werd als persoon en er weer nieuwe vrienden bij heb!

De volgende ochtend kwam ik na een nacht niet slapen aan op Brisbane airport. Met de Airtrain ben ik naar het centrum gegaan en om 9u was ik in het hostel. Daar werd ik super opgevangen door Chris, de manager, en werd al gelijk aangesproken met 'oh jij bent de nieuwe receptioniste'. Blijkbaar had ik de job dus!
Na een lekkere douche, paar uurtjes slaap en wat eten, heeft Chris me de 1e paar dingen uitgelegd. Woensdags heb ik de checkout en het afsluiten van de dag gedaan en vandaag heb ik mn 1e ochtend alleen gedraaid. Het bevalt erg goed, en het voelt goed aan. Denk dat ik hier zeker 3 maanden kan vertoeven. Het baantje is heel relax, en leuk want je kan de hele dag een beetje ouwehoeren met de mensen in het hostel. Het is een klein hostel, iedereen kent elkaar en iedereen is heel open naar nieuwe mensen. Gisteravond zijn we met een groep naar een karaokebar geweest, waarna ik volgens mij heb toegezegd om mijn zangkunsten vanavond te vertonen....oeps....haha! Naja je merkt het wel, ben al aardig geintegreerd na 2 dagen! Het weer is hier wel oke, rond de 25 graden en half bewolkt. Op sommige momenten mis ik Perth, maar dat is niet meer dan normaal. Heb daar tenslotte 2 maanden doorgebracht, het grootste deel van mn reis tot nu toe. De planning (jaja toch weer een poging) is nu om hier 3 maanden te blijven werken, daarna in augustus de oostkust + ayers rock te doen, waarna ik door zal vliegen naar Nieuw Zeeland en daar september en een deel van oktober door zal brengen.
Oja nog iets, de maanden juni, juli en augustus zijn DE maanden om walvissen te spotten hier aan de oostkust, iets wat ik ZEKER ga doen! Ook hoor ik goeie verhalen over de skydive boven Byron Bay, de skydive die ik eigenlijk voor nieuw zeeland wilde bewaren, maar wie weet....

Nou, jullie zijn weer up to date, ik ga naar de MOdern Art Gallery en nog even van de zon genieten!
Liefs!

  • 05 Mei 2011 - 08:35

    Laurie:

    Wat een geweldig verhaal weer! En wat leuk dat je Karlijn hebt gezien. Volgens mij heb jij een toptijd in Perth gehad! Maar je nieuwe baantje klinkt goed en ik denk dat Brisbane ook weer super wordt! Geniet ervan! Enne doe rustig aan met de goon want dat kan niet goed zijn voor een mens haha! xx Laurie

  • 05 Mei 2011 - 17:24

    Siem:

    Super verhaal weer...binnenkort moeten we echt skypen.

  • 06 Mei 2011 - 08:27

    Ammi:

    tof tof tof!!! heerlijk dat je gelijk weer op je plekkie zit en je zo welkom wordt geheten...gelukkig hebben we nu de zelfde temperaturen;-)....Ga je ook nog naar Surfes Paradise?
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

OZ/NZ 2011

Recente Reisverslagen:

16 November 2011

Home sweet home

07 November 2011

Van hot naar her

29 September 2011

Go All Blacks!

11 September 2011

Van regenwoud naar woestijn

28 Augustus 2011

Oostkust in sneltreinvaart
Mandy

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 46299

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 22 Juni 2014

Round 2 --> Oz & NZ 2013!

18 Januari 2011 - 12 November 2011

OZ/NZ 2011

24 Februari 2009 - 25 Juni 2009

Afstuderen Helsinki

Landen bezocht: