Working life - Reisverslag uit Perth, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Working life - Reisverslag uit Perth, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Working life

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

19 April 2011 | Australië, Perth

Sinds 3 weken werk ik dan bij Harvest Restaurant in North Freo. Het is een leuk restaurant, met goede gerechten op de kaart. Elke vrijdag en zaterdag kunnen de gasten ook een soort proeverij bestellen van 7 kleine gangen. Vrijdag zaterdag en zondag serveren we ook ontbijt en lunch. Heb de afgelopen 2 weekenden ontbijt gedraaid, wat super druk was. De tijd vliegt voorbij als je zo druk bent, maar het gaat al erg goed. Moet alleen nog wel wennen dat we alle gerechten die op tafel gezet worden, moeten toelichten(met diner dan). Wat het is en hoe het is bereid.
Tot nu toe heb ik elke keer 3 shifts per week, maar hopelijk vanaf volgende week meer.
Daarnaast ben ik vandaag ook begonnen met schoonmaken in het hostel, in ruil voor gratis accommodatie. Voor elke 2,5 uur die ik werk, krijg ik 1 nacht gratis accommodatie. Prima, scheelt toch weer 150 dollar per week! Verder ben ik nog met wat andere dingetjes bezig, meer uitzend werk bij evenementen enzo. Voor de rest is het een beetje chillen bij het hostel, ken zo onderhand al heel veel mensen dus er is altijd wel iemand om ff mee te kletsen of wat te drinken.
Afgelopen maandag heb ik nog weer een surfles gedaan. Judy, mn kamergenootje, zou mee gaan, maar ‘s ochtends was ze nergens te bekennen. Dus ben ik maar alleen gegaan. Samen met 2 andere jongens had ik les van een surfdude (eindelijk!). Klein minpuntje was, dat de golven erg hoog waren en het breekpunt lag dichtbij het strand. Dit betekende dat we in het breekpunt, snel moesten staan op het board. Ik vond de golven best eng, maar gelukkig hielp de surfdude me goed. Helaas zijn we langer bezig geweest met een goeie plek zoeken in het water en steeds door het water sjouwen met het board, dan dat we echt konden surfen. De foto’s van de vorige keer surfen heb ik inmiddels ontvangen, kan ze helaas niet op mn site plaatsen door de rare bestandsindeling of iets dergelijks.

Nu zit ik in een park, vlakbij de Swan River. Ben hier terecht gekomen, omdat ik een groep mannen zag voetballen. Dat is hier zo gaaf, midden tussen de hoge kantoren, zijn er veel parken. In de lunchpauzes gaat iedereen hier sporten. Voetbal, rugby, Frisbee, outdoor fitness. De Ozzies zijn echt sportief! En aangezien ik al TE lang niet heb gesport, ga ik morgenavond een voetbalclub opzoeken. Op internet zochten zij een keeper (damesteam), dus ik had gemaild dat ik een team zocht om mee te trainen. Ik was van harte welkom zei ze. Ze hebben 4 damesteams, van Premium division tot het laagste niveau, dus er zal vast iets voor me bij zitten. Ik heb geeeen idee hoe het niveau hier is, maar wat maakt het uit, zolang ik lekker kan voetballen! Zometeen even langs het Salvation Army voor een paar voetbalschoenen ;) (werkte prima in Finland, dus waarom hier niet haha).
Afgelopen week is Karlijn (van mn backpackers groep in Sydney) ook in Perth gearriveerd en we hebben al een gezellig stapavondje gehad. Vanavond gaan we een lekker maaltje koken…wordt wel weer eens tijd na pasta, sandwiches en macaroni en cheese van de laatste dagen.

Er staan weer een paar nieuwe foto's op mn picasa website..onder andere 1 met de leuke cadeautjes die ik van Siem heb gekregen! :D super leuk!
De tijd vliegt hier voorbij..alweer 3 maanden dat ik hier zit. Het plan is nu om nog ongeveer 2 maanden in Perth te blijven werken, en daarna door te reizen naar de oostkust. Daar in rap tempo doorheen (Fraser Island, Whitsundays, Noosa, Cairns) en dan via Alice Springs (Uluru) terug naar Sydney en op naar Nieuw Zeeland. Heb er zulke goeie verhalen over gehoord van iedereen, dat ik daar erg naar uit kijk!

Dikke kus!

  • 19 April 2011 - 09:04

    Siem:

    SUPER VERHAAL WEER

  • 19 April 2011 - 15:35

    Ingrid:

    Wat leuk om weer wat van je te lezen. Dat surfen lijkt me super een beetje jaloers dat je dat kan....Hier alles goed. Het lijkt vandaag wel zomer hier.

    Groetjes Ingrid

    PS veel plezier maar dat zal wel lukken

  • 19 April 2011 - 20:01

    Mam:

    Nou je bent wel n doorzetter met dat surfen,maar ja ,als je n surfdude wilt scoren.....haha,shit kan de smileys niet vinden.
    Grappig dat je eigenlijk helemaal niet naar Perth zou gaan en t er nu zo naar je zin hebt.Hoop dat je nog n job vindt,kuszzz..xxe

  • 22 April 2011 - 15:09

    Ammi:

    he man!

    Heerlijk joh dat je het zo naar je zin hebt...zie je wel dat het weer goed komt;-)...mark mijn broertje is nu ook geslaagd dus die gaat binnenkort ook voor 1 jaartje naar aussie....zal de verhalen van je laten lezen!!
    Gaaf dat je gaat sporten...ze zijn idd wel sportief daar:D.
    Zie echt uit naar je volgende verhaal en ga ff nu de foto's kijken.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

OZ/NZ 2011

Recente Reisverslagen:

16 November 2011

Home sweet home

07 November 2011

Van hot naar her

29 September 2011

Go All Blacks!

11 September 2011

Van regenwoud naar woestijn

28 Augustus 2011

Oostkust in sneltreinvaart
Mandy

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 46299

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 22 Juni 2014

Round 2 --> Oz & NZ 2013!

18 Januari 2011 - 12 November 2011

OZ/NZ 2011

24 Februari 2009 - 25 Juni 2009

Afstuderen Helsinki

Landen bezocht: