Go All Blacks! - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Go All Blacks! - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Go All Blacks!

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

29 September 2011 | Nieuw Zeeland, Invercargill

De laatste dagen in Sydney met Merel waren erg gezellig. We hebben niet veel gedaan, in de Botanic Gardens gezeten, de cliff-top walk van Coogee naar Bondi Beach gelopen en lekker van onze tijd in Sydney genoten! Op Bondi Beach heb ik dan eindelijk de knoop doorgehakt en besloten mijn Australie herinnering te vereeuwigen in de vorm van een (kleine) tattoo.. Carpe diem, pluk de dag, is mijn motto geworden...je weet nooit wanneer het afgelopen is dus het beste is om van iedere dag te genieten! Het is erg mooi geworden en ik ben er blij mee!
Op vrijdagmorgen heb ik Australie gedag gezwaaid vanuit het vliegveld en na een korte vlucht kwam ik 3 uur later aan in Christchurch,l New Zealand! Had een super mooi uitzicht vanuit het vliegtuig op de besneeuwde bergen.

In Christchurch zijn de gevolgen van de recente aardbevingen nog goed zichtbaar. Het centrum is vrijwel geheel afgesloten. Niet echt veel te beleven dus, daarom heb ik op zondag morgen de bus genomen richting Kaikoura. Het hele zuidereiland reis ik met Stray, een hop-on hop-off busmaatschappij. 's Ochtends om 10u werd ik in Christchurch opgepikt door 'Captain Planet" en de rest van de passagiers..klein groepje, ongeveer 8 man. Via een slingerweg kwamen we 3uur later aan in Kaikoura, bekend om de Whalewatching en Dolphin swimming tours. Dit had ik beide al in Oz gedaan, dus heb het plaatsje verkend en ben op tijd gaan slapen.
De volgende dag zijn we doorgereden naar Picton, waar ik 1 nacht ben verbleven in hostel The Villa. Erg leuk hostel, heel huiselijk en gastvrije mensen. Mijn bus ging diezelfde dag door naar het noordereiland, en ik ben na 1 nacht in Picton met een andere bus naar Nelson gegaan. Eenmaal op mn kamer in Nelson, kreeg ik een gratis kaartje voor de rugby wedstrijd van Italie tegen Rusland. Zoals jullie misschien weten is de Rugby WOrld Cup hier bezig in NZ, en aangezien dat sport # 1 is, is iedereen in rep en roer. Een beetje zoals het WK voetbal in NL.. De Kiwi's zijn voor de All Blacks, hun nationale team. Kaartjes voor die wedstrijden zijn dan ook 10x zo duur als overige wedstrijden.

Met een groep uit het hostel ben ik savonds dus naar die wedstrijd gegaan, wat best leuk was! Forza Italia natuurlijk!
Volgende middag werd ik door een nieuwe bus van Stray opgepikt en met een hele leuke groep zijn we richting het Abel Tasman National Park gereden. In een soort hostel in de middle of nowwhere hebben we hier overnacht, aan de voet van het national park. We verbleven hier 2 nachten, zodat we een volle dag in het park zouden hebben. Met een aantal andere heb ik de watertaxi genomen naar een punt op ongeveer een kwart van de Abel Tasman Track (hiking). Onderweg hebben de Dusky Dolphins, zeehonden en een pinguin gezien. De boot heeft ons gedropt en vanaf daar zouden we teruglopen (15km!) naar het hostel. Dit was achteraf gezien best zwaar en savonds was iedereen dan ook lekker moe.
De volgende busstop was Greymouth, wat niet echt noemenswaardig is. Wel heb ik in een klein plaatsje in de buurt zelf een hanger gemaakt van Jade (greenstone). Nog een hele klus en heel precies werk! Maar het resultaat mag er zijn, met wat hulp van Hamish onze 'docent', haha.
Na Greymouth stond de Franz Josef Glacier op het programma. Hier heb ik een volle dag op de gletsjer doorgebracht..zo'n toffe ervaring! Je gaat helemaal 'in' de gletsjer en uiteindelijk tot ongeveer 1/3 omhoog. Het weer was super..aan het einde van de dag was ik redelijk moe, maar er moest weer rugby gekeken worden. Met een aantal Ieren in de bus moest iedereen natuurlijk Ierland tegen...vergeten....kijken:)

Van Franz Josef ging we naar Makarora, nog zo'n plaatsje van niets. Uit wanhoop hebben we hier savonds maar karaoke gedaan in de lokale bar, tot vermaak van de 2 locals die er waren.
Vanuit Makarora was het een mooie rit via Wanaka (super leuk plaatsje!) naar het beruchte Queenstown. Hier kun je letterlijk alles doen wat met adrenaline en actie te maken heeft. Helaas zit er ook een behoorlijk prijskaartje aan. Samen met Kellie heb ik dan maan een wandeling gemaakt en zijn we savonds met onze mede reizigers de pub in gedoken voor een paar biertjes (en voor sommigen een ritje op harry de hengst =-) )

Vanuit Queenstown vertrok de bus om 6u sochtends, met mij en een groep (nog dronken) Ieren.. Fan-bloody-tastic! not really haha.. Via Te Anau zijn we naar Milford Sound gereden. Wat een onwijs mooie omgeving..op een gegeven moment waren we omringd met bergen! In Milford hebben we een 2 uur durende cruise gedaan door de sounds, erg indrukwekkend. Savonds hebben we overnacht b=in Gunn's Camp..een paar cabins in het woud. STroom via een generator die tot 10u savonds aan is..Met 5 gezellige jongens in mn cabin kun je dan weinig anders doen dan slapen...off...marshmellows roosteren! Goed ideeeee :) Na de marshmellows, toen we allemaal goed en al in bed lagen..was 1 van de jongens zo leuk om de rest aan het schrikken te maken, en dat is hem aardig gelukt. Het was het gesprek van de volgende ochtend...hahaha..."what the fock is that?!" "sounds like something's scratching the wood"...SCREAM!

Nu zijn we vandaag aangekomen in Invercargill, waar wederom niet veel te beleven is. Perfect moment voor een waar ben jij update dus.
Morgen gaan we naar Dunedin, waar het weekend in het teken staat van de Rugby; Engeland - Scotland, Ierland - Italie en NZ - Canada..van slapen zal wel niet veel terecht komen zaterdagavond..?????

Dikke kus!

  • 30 September 2011 - 07:11

    Mam,:

    Ziezo Siem,nu ben ik je voor...haha.
    Jaja die Ieren,die waren in mijn jeugd ook al zo(in Spanje)lijkt me idd een heel andere sfeer in NZ maar wat n prachtige natuur zal t zijn!Geniet er nog maar van meis,t begint nou al op te schieten,gelukkig is er nog 'n
    Noordereiland!! knuffff....xxe

  • 30 September 2011 - 08:13

    Siem:

    @ Mam: gefeliciteerd!! :)
    Leuk verhaal weer, geniet nog even van want het is zo voorbij. In de Eifel hebben ze het al over winterbanden AARRGH

  • 30 September 2011 - 10:34

    Pap:

    hoi meid,
    15 km!! je komt met een goede conditie terug he.

    je voetbalschoenen staan al weer klaar!?

    geniet er nog maar van

    dikke kus!

  • 30 September 2011 - 11:48

    Henrieke:

    Leuk, weer een update!! Geniet er nog lekker van!! xx

  • 01 Oktober 2011 - 12:45

    Gerrie:

    Zo zo wat een leuk verhaal weer.

    geniet er nog even goed van voor je het weet sta je weer op Nederlandse bodem.

    Liefs Gerrie XXX

  • 03 Oktober 2011 - 14:40

    Rem:

    Hey sis,

    Leuk verhaal. Heel anders als Australie. Thanx voor de pics, supermooi daar zeg.
    Heb meteen ff captain planet op youtube gekeken, keek ik vroeger vaak *gay* haha.
    Lauren heeft een hele leuke vakantie gehad, en wij ook btw :).

    x

  • 27 Oktober 2011 - 21:19

    Wilma :

    Hoi Mandy,
    dus als ik het goed begrijp ben je nu weer geland in Nederland en lekker thuis bij je ouders? Jeetje, dat zal wennen zijn zeg! Je hoofd vol belevenissen en verhalen, op je buik een tattoo! Ik hoor graag eens iets van wat je hebt meegemaakt.
    Groetjes,
    Wilma, Mathijs en Celine.

  • 04 November 2011 - 13:35

    Siem:

    laatste dagen - nog een weekje ben je thuis!!! Tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Invercargill

OZ/NZ 2011

Recente Reisverslagen:

16 November 2011

Home sweet home

07 November 2011

Van hot naar her

29 September 2011

Go All Blacks!

11 September 2011

Van regenwoud naar woestijn

28 Augustus 2011

Oostkust in sneltreinvaart
Mandy

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 46286

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 22 Juni 2014

Round 2 --> Oz & NZ 2013!

18 Januari 2011 - 12 November 2011

OZ/NZ 2011

24 Februari 2009 - 25 Juni 2009

Afstuderen Helsinki

Landen bezocht: