I love Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu I love Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

I love Perth

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

13 Maart 2011 | Australië, Perth

Zit inmiddels alweer 2 weken in het mooie Perth. De afgelopen weken heb ik me goed vermaakt. De eerste week 's avonds bij het zwembad met de nederlandse meiden en 3 super toffe engelse gasten. Overdag naar het strand, ff de stad in of lekker niksen in het hostel.

Op donderdag ben ik met de meiden naar Rottnest Island geweest, voor de kust van Perth.
Na 45 min met de ferry kwamen we om 9u ‘s ochtends aan op het eiland. Onze mountainbikes en snorkelsets hadden we op het vaste land al meegekregen, dus we gingen direct op pad naar de eerste snorkel baai. Daar aangekomen, was er niemand in het water. Ons was verteld om over het zeewier heen te zwemmen en dat daar dan mooi koraal zou zijn…dus hup wij het water in. Sanne trok de 1e snorkel per ongeluk kapot, de volgende bleef niet goed zitten en de mijne was een kindersnorkel. VOor zover het toch nog ging, zwommen we over het wier heen..onderweg kregen we echter al steeds jeukende en prikkende armen en benen. Bleek dat dus van het zeewier te komen!! Geen wonder date r niemand in het water was..hahahha
Op naar de volgende baai, Salmon Bay. Hier was het super chill, mooi koraal en schattige visjes. Daarna zijn we, op het heetst van de dag, naar de andere kant van het eiland gefietst (puf puf) en daar nog 1 poging gedaan voor het snorkelen. Kon geen zon meer zien aan het eind van de dag.
Vrijdagavond zijn we met zn allen wezen stappen, wat erg leuk was, alleen de kroeg sloot al om half 3 / 3 uur. Zondag ben ik met Mikey naar een jazz bandje in het centrum geweest en hebben we in de schaduw in Kings Park mensen gekeken. Zondagavond vertrokken de meiden naar Brisbane, en smiddags was Che ook al vertrokken richting zijn baantje voor de komende 3 maanden. Maandagochtend is ook Mikey doorgereisd naar Melbourne en dinsdag vertrok Mazz (Mario). Nu ben ik nog over van onze ‘gang’ haha.

De volgende dag heb ik nieuwe vrienden gemaakt met de fransen haha. Verder eigenlijk niet zoveel beleefd, op zoek naar baantje en beetje bij het zwembad gehange, naar het strand.... Wel heb ik savonds het nachtleven van Perth leren kennen, want ik ben elke avond de afgelopen week uit geweest! Gelukkig waren het geen dure avondjes ;)
Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe Canadese kamergenote waar ik het super goed mee kan vinden. Ze is lekker gek, dus we lachen wat af!

Dinsdag vertrek ik dan toch hier uit Perth, op naar ALbany in het zuiden. Ik heb daar misschien een baantje in een hostel als receptie en een beetje schoonmaken. Het is nog niet zeker dat ik het wordt, maar het is hoe dan ook leuk om Albany te zien. Schijnt dat je er leuke dingen kunt bekijken! Heb alleen net wel gehoord er niet te gaan zwemmen, want er was een HAAI gesignaleerd! haha oepss..

Dag vriendjes en vriendinnetjes, dat was het dan alweer, tot de volgende keer maar weer!


  • 13 Maart 2011 - 07:48

    Henrieke:

    Leuk verhaal weer! Maar over een paar uurtjes skypen en live verhalen, nog beter!! Tot straks! Xx

  • 13 Maart 2011 - 10:20

    Siem:

    NICE

  • 13 Maart 2011 - 19:25

    Mam:

    Hoi lieverd,leuk verslagje weer,had je nou gedacht dat je t in Perth zo naar je zin zou hebben toen je er doodmoe aan kwam? T lijkt me ook n prachtige stad en ik vind t zo leuk dat je overal weer internationale vrienden op doet,gaat er toevallig nog iemand met je mee richting Albany en hoe ga je erheen,Greyhound?
    Wij hebben net leuk weekend met Rem,An en Lautje gehad,zo'n grappig en lief meiske,
    We hebben afgesproken dat we t nog es doen als jij terug bent,leuk he.
    Dikke kusz ,tot gauwxxe

  • 17 Maart 2011 - 10:41

    Ammi:

    He meissie...heerlijk om het weer te lezen allemaal...je zit daar wel goed met de jongens;-):P!!
    Lekker genieten joh....hopelijk vind je wel iets om te werken.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

OZ/NZ 2011

Recente Reisverslagen:

16 November 2011

Home sweet home

07 November 2011

Van hot naar her

29 September 2011

Go All Blacks!

11 September 2011

Van regenwoud naar woestijn

28 Augustus 2011

Oostkust in sneltreinvaart
Mandy

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 46299

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 22 Juni 2014

Round 2 --> Oz & NZ 2013!

18 Januari 2011 - 12 November 2011

OZ/NZ 2011

24 Februari 2009 - 25 Juni 2009

Afstuderen Helsinki

Landen bezocht: