Minulla on ruskeat silmat - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Minulla on ruskeat silmat - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Minulla on ruskeat silmat

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

20 Maart 2009 | Finland, Helsinki

Als ik me niet vergis betekent dit: Ik heb bruine ogen.. haha jaja, de lessen beginnen zijn vruchten af te werpen ;) Al blijft het nog steeds super moeilijk, gelukkig hoef ik er geen toets over te maken.

De vorige keer was ik geloof ik geeindigd dat mn plan van aanpak goedgekeurd was, nu ben ik zelfs al 'marketing manager' van mijn afdeling...zo snel heb ik nog niet iemand promotie zien maken hahaha
Nee, omdat mijn project met marketing te maken heeft ga ik samen met de coordinator van hier meer marketing materiaal enzo bedenken.
Verder hebben we bijna twee dagen overgewerkt, aangezien we volgende week al naar Lapland gaan!

Vorige week zaterdag zijn simone en ik naar het Fins nationaal museum geweest..serieus, nog nooit zo'n saai museum gezien..binnen 45 min waren we weer buiten. Daarna zijn we in het sightseeing treintje gaan zitten en toen we een voetbalstadion zagen uitgestapt. Hier schijnen de betaald voetbal wedstrijden te worden gespeeld, maar die dag waren er allerlei jongens aan het warming-uppen enzo.. Dus wij kijken..waren zelf ook het middelpunt van de aandacht, aangezien we de enige vrouwelijke personen waren. Denk dat we wel vaker kunnen gaan kijken als het lekker weer is.
naast het stadion vonden we het Olympisch Stadion, waar ook een toren bij zit waar je op kan. Dat hebben we gedaan en vanaf daar heb je een mooi uitzicht over de stad.

Afgelopen woensdag waren we bij Hendrik(onze NL buur uit Maastricht) uitgenodigd voor een home-made meal. Hij had ook nog een franse vriend uitgenodigd, was erg gezellig. Zeker toen we begonnen met een spelletje Kingzen, en uiteindelijk in Amarillo zijn beland en de laatste bus naar huis hebben gemist..oepsie!
Kan je zeggen, drankspelletjes bewaren we voortaan voor de weekenden ;)

Morgen (zaterdag) ga ik sochtends met duits meisje naar de gym, eens kijken of dat wat is, want ik verveel me hier echt zonder enige vorm van sport..al kan je rennen naar de trein en zondagse parkwandelingen ook als sport zien??

Om 17.00 gaan we dan naar een ECHT finse ICEHOCKEY game.. de laatste van het seizoen en Simone heeft ons de beste kaartjes in het stadion bezorgd: in het fanvak van de thuisclub..als dat niet echt sfeerproeven is weet ik het ook niet meer hehe!
Schijnt een hele happening te zijn en we kunnen Finland natuurlijk niet verlaten zonder een wedstrijd te hebben gezien.
Voor zondag hebben we nog geen plannen, waarschijnlijk naar een chocolade museum, waar we GRATIS chocola kunnen eten...

Volgende week donderdag hebben we hier op werk een of ander event. Dansende leidinggevende, The King (elvis) komt ook ff langs en lekkere hapjes..goede afsluiting van de maand fabruari dacht ik zo, want dat zal gelijk onze laatste werkdag van de maand zijn, aangezien we die avond richting het echt hoge noorden vertrekken!

Even denk of ik nog wat vergeten ben...NEE. En zo ja, komt dat wel bij de volgende update :)

Moimoi!
xx

  • 21 Maart 2009 - 19:02

    Frederique:

    mandyy! leuk om weer eindelijk je verhalen te kunnen lezen:-) word ik weer even geupdate;) vond t leuk je eventjes gesproken te hebben net en hoop dat de tijd snel gaat zodat ik je snel weer kan zien! ci sentiamo presto amore! baci & abbracci

  • 28 Maart 2009 - 16:25

    DD:

    :-)

  • 31 Maart 2009 - 14:29

    Moon:

    Mandyyyy zo te horen hebje het goed na je zin :D, kei leuk (Y) ben benieuwd na het volgende verhaal weer :D
    x Ciao

  • 31 Maart 2009 - 15:55

    Brie:

    Hey Mandy!

    Leuk weer iets gelezen te hebben van je avonturen uit het Noorden! Hoe is het weer daar verder? Hier begint de lente dan eindelijk! Lekker zonnetje en een temperatuur van 15-20 graden. Heerlijk! ;-)

    Veel plezier bij de icehockey game! Is supergaaf, denk ik zo!

    Oh ja...wij hebben weer gewonnen en staan nu 8ste! We staan veilig, maar moeten wel punten blijven pakken dan. :-D

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Afstuderen Helsinki

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2009

All good things come to an end

16 Juni 2009

Laatste week

08 Juni 2009

...another week in helsinki

24 Mei 2009

Het eind is in zicht

08 Mei 2009

Hollandse invasie
Mandy

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 46318

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 22 Juni 2014

Round 2 --> Oz & NZ 2013!

18 Januari 2011 - 12 November 2011

OZ/NZ 2011

24 Februari 2009 - 25 Juni 2009

Afstuderen Helsinki

Landen bezocht: