Hollandse invasie - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Hollandse invasie - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Hollandse invasie

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

08 Mei 2009 | Finland, Helsinki

Het is alweer een tijdje geleden, daarom even een update!

Tijd begint nu wel te dringen, daarom ben ik de afgelopen bezig druk bezig geweest met mn project. Schiet al aardig op en ik ga het gewoon op tijd af krijgen! :)
Tussendoor was er ook plek voor leuke dingen, zo is het hier al een poos mooi weer. De temperatuur kan nog beter, maar het is lekker zonnig. En vanmorgen zag ik dat het groen ook eindelijk tevoorschijn komt en de bloemetjes beginnen te bloeien: HOERA!

Op 30 april was er ook hier een feest. Gelukkig heb ik alle nare gebeurtenissen in Apeldoorn niet mee hoeven maken en hebben wij hier ons eigen bescheiden koninginnedagfeestje gevierd.
Het heet hier alleen Vappu, wat 30 april savonds begint en dan 1 mei verder gaat...of je kan het ook 4 dagen lang vieren ;) Er waren in totaal nog 4 andere NL's 'even' overgekomen om dit geweldige feestje ook mee te vieren.
Savonds met duizenden studenten naar een standbeeld staan kijken: zonnebril op, oranje outfit aan, biertje, zonnetje erbij, TOP! Daarna lekker doorgefeest bij iemand thuis. Niet al te laat gemaakt, want 1 mei kwamen pap en mam aan!

Vrijdags was het vanwege 1 mei dus super druk in het centrum en allemaal dronken mensen met gekke hoedjes op, nou ja, als ik ze hier moet geloven hebben we die dag de ECHTE finnen gezien. We hebben dan ook lekker op een terrasje gezeten die middag en een beetje rondgelopen.
Zaterdags hebben we de sightseeing tram gepakt en rond helsinki gegaan, nog wat gewinkeld en savonds lekker in BAD in het hotel!
ZOndags met de boot naar Tallinn, wat ook erg leuk was!
En maandag ochtend / middag nog naar Suomenlinna, en wat was het lekker weer.
Toen was het weekend alweer voorbij en moest er weer gewerkt worden.

Morgen (zaterdag) gaan siem en ik naar de Fazer Chocolate Factory, soort Sjakie en de chocolade fabriek, want je mag hier ook onbeperkt chocolaatjes proeven! maaaaaar niks meenemen hahaha.. ben benieuwd!

Verder niet zoveel bijzonders eigenlijk, gewoon werken en daarna gezellig doen met collega's :)
Kijk al wel uit naar de zomer, lekker naar Italie, maar tot die tijd vermaak ik me hier ook nog prima :)

Tot de volgende keer!

Like the - Oompa -
    Oompa Loompa doompety do

• 08 Mei 2009 - 15:15

Els:

Hoi,wat n leuke update weer en ik kom er zelf ook nog in voor.Ja wat was t gezellig he,we hebben veel gezien in korte tijd maar ja,wat wil je ook met zo'n reis-leidster!Je zit wel altijd op me te mopperen als ik weer es n infoboekje moet hebben bij de I maar daardoor weet ik nu wel wat Vappu betekent en wie Havis Amanda is! zou dus ook maar zo'n info gaan halen.Finland laat me nog niet los,was top!
    Groetjes en kuszz xxe