Lopen over water... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Lopen over water... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Lopen over water...

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

09 Maart 2009 | Finland, Helsinki

...zonlicht zien voor dag en dauw?! nou dat laatste zal hier niet gebeuren, ALS de zon al schijnt, komtie pas rond een uur of 11 door de wolken.
Zo ook gister. Het plan was om naar Suomenlinna, een van de 10000 eilanden hier in de buurt te gaan. Wij met de tram richting de haven, uitgestapt bij de eerste aanblik van water (nee zijn niet blond hoor haha)... Bleken we aan de hele verkeerde kant van de haven te zijn, aangezien Helsinki eigenlijk 1 grote haven is.
Pluspuntje was wel, dat het dus zonnig was EN de zee is hier bevroren, dus lopen over water werd voor ons werkelijkheid. Via de zee naar de andere kant gelopen, eenmaal aangekomen was het al een uur verder en hadden we geen zin meer om naar het eiland te gaan hahah.

Afgelopen week is mn plan van aanpak voor het project goedgekeurd door mn begeleiders, dus ik kan aan het werk. Vrijdag hebben we zowaar gezond gekookt (na al die pizza's....o o o) en zijn we daarna de stad in gegaan. Wederom een memorabele avond..waar ik helaas niks over kan vertellen, want het gezegde van Arvind luidt: "what happens in Bakers, stays in Bakers" (bakers = te vervangen).

Zaterdag zijn we overdag ff het centrum in gegaan, beetje rondgekeken in wat winkeltjes..wat dingetjes gekocht..niet echt een hele nuttige dag verder.

En nu is het alweer maandag.Druk aan het werk (ahum) met mn project. Morgen verhuis ik naar mn werkplek voor de komende maanden, die geheel in Nederlandse stijl is ingericht..oranje muren, oranje loungebanken..LOVELY! Al zal ik mn finse vrienden uit de TLlabra (waar ik nu zit) wel missen..vooral piratenhoofdman van Taka Tukaland! Gelukkig hebben we maar 5 pauzes per dag waar ik ze alsnog zie..hahah

31 maart hebben we een zaalvoetbalwedstrijdje tegen een andere vestiging. Daar MOET ik natuurlijk aan mee doen, dus ben me al mentaal aan het voorbereiden ;)

Nou dit was het weer voor nu..ik zal afsluiten met de quote van de maand:
MITÄ!

xxx

  • 09 Maart 2009 - 17:36

    Henrieke:

    Vond leuk je net evem live te spreken! Alles klinkt zooo leuk dat ik nu al zin heb om langs te komen! Ben benieuwd naar je volgende verhalen!
    Liefs

  • 10 Maart 2009 - 08:56

    Moon:

    Geweldig allemaal haha, en zaalvoetbalwedstrijdje?? die ga je vast winnen haha, alsje al tegen DVV kan winnen haha, maar ben hou je site ff in de gate, altijd leuk die verhalen :D

  • 10 Maart 2009 - 20:22

    Brie:

    Hey Mandy!

    Leuk om weer één van je verhalen over je belevenissen te lezen! ;-)

    Je vermaakt je daar prima! Dat is wel te lezen. En over water gelopen!!! Alsof je dat hier nog nooit hebt gedaan?!?!!? KOn afgelopen december/januari ook nog hoor! Maar je bedoelde vast de zee ;-)

    Veel plezier nog en ik wacht op je volgende bericht!

    X Brie

  • 11 Maart 2009 - 05:58

    Mandy:

    hahaha klopt brie.. ;) bedoel inderdaad de zee..misschien had ik er zout water bij moeten zetten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Afstuderen Helsinki

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2009

All good things come to an end

16 Juni 2009

Laatste week

08 Juni 2009

...another week in helsinki

24 Mei 2009

Het eind is in zicht

08 Mei 2009

Hollandse invasie
Mandy

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 46311

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 22 Juni 2014

Round 2 --> Oz & NZ 2013!

18 Januari 2011 - 12 November 2011

OZ/NZ 2011

24 Februari 2009 - 25 Juni 2009

Afstuderen Helsinki

Landen bezocht: