The Finnish habits part 1 - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu The Finnish habits part 1 - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

The Finnish habits part 1

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

01 Maart 2009 | Finland, Helsinki

Na mijn vorige berichtje zijn we woensdag naar de IKEA (hoe kan het ook anders) geweest.. met het GRATIS busje, wat in het fins een BUSSI is..
Even wat dingetjes gekocht.
De finse taal is erg lachwekkend, daarom gaan we vanaf nu elke dinsdag les volgen..het enige woord wat we nu namelij kennen is Bussikuski, wat..je raad het al..buschauffeur is ;)

Afgelopen donderdag is mijn afstudeer'stage' echt begonnen.
Om 9 uur was ik op de universiteit en werden we ontvangen door rob, die alle internationale dingen coordineert. Dit was echt een dag vol informatie, nieuwe gezichten en vooral nieuwe gewoonten.
Iedereen luncht namelijk al om 11 uur s ochtends! En om het uur gaan ze weer koffie drinken, dacht je dat italianen veel koffie dronken..moet je ze hier eens zien!
Maar goed, we passen ons gewoon aan..:)

Vrijdag ochtend moesten we langs allerlei kantoren om de papieren voor elkaar te krijgen. Smiddags begin gemaakt met afstudeerproject en toen was het alweer weekend!
Plan was om met 3 collega's de stad in te gaan, maar eenmaal aangekomen op het station stond er een hele groep te wachten. Erg gezellig en tot in de late uurtjes lekker gedanst bij Molly Malones en Bakers.

Zaterdag hebben we DE aankoop van het jaar gedaan: een magnetron voor 20 euri bij de 2ehands winkel! En hij is ook zo goed als nieuw..Rest van de dag lekker genikst en savonds nog wel een poging gewaagd bij de Aussie Bar, maar wegens extreme moeheid geen succes haha!

Vandaag is het zondag en is het niet echt lekker weer.bewolkt en koud, dus blijf lekker binnen!

morgen begint de eerste echt week, donderdag komt mn begeleider van Saxion al langs en moet het plan van aanpak af zijn. Dat wordt nog even hard aan de slag!
Heb het in ieder geval prima naar mn zin hier!

Missien nog leuk om te vertellen dat we van 26 tot 31 maart naar Lapland gaan met de Erasmus studentenreis. We verblijven in een cottage (MET sauna!) en gaan ook leuke ritjes maken met een husky- en rendierslee. Kijk er nu al naar uit!

xxx

• 01 Maart 2009 - 14:31

Rem:

Hey Men,

Wat vet zeg dat je ook naar Lapland gaan, huskyslee lijkt me echt lachen.
    Ik zit beetje te zoeken waar ik naar toe zal gaan (waarschijnlijk april), maar kom er nog niet echt uit.

x

• 02 Maart 2009 - 10:27

Fleur (nico?/rob?):

heee finse schone!
    super leuk je verhalen, lapland lijkt me echt het einde! ga je ook nog skieen? of kan dat daar niet?
    xx

• 04 Maart 2009 - 19:55

Brie:

Hey Mandy!

Leuk om te lezen hoe je alles beleeft in het koude noorden... ;-)

Ik wens je veel succes en plezier daar! Zal zo af en toe ook eens je verslagen en foto's bekijken...altijd leuk om te lezen!

Groetjes,

Brie ;-)