Sneeuw, bomen en Alexander huppeldepup - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Sneeuw, bomen en Alexander huppeldepup - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Sneeuw, bomen en Alexander huppeldepup

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

24 Februari 2009 | Finland, Helsinki

De titel zijn de drie overheersende 'voorwerpen' hier.
Vanmorgen rond een uurtje of half 11 nederlandse tijd, kwam Finland in zicht vanuit het vliegtuig. Het eerst wat ik zag door de wolken heen was heul veul sneeuw en bomen.
Aangekomen stonden SImone en Jola al op me te wachten en zijn we met de trein naar mn huisje voor de komende tijd gegaan. Dacht ik me toch even in de Bijlmer te bevinden, maar een blik op het straatnaambordje en die illusie was weg.

Hier in de omgeving staan veel flats en ik woon er dan ook in 1. Op de derde verdieping met uitzicht op een schooltje, waar kinderen in de pauze wedstrijdjes doen wie het verst van de heuvel af kan glijden..lees wel, zonder slee..!

Alles uitgepakt, duitse huisgenootje Christina ontmoet, en richting het centrum gegaan. Dat Aleksander huppeldepup hier een held is, is wel duidelijk.
Eind van de middag lekker pizza gegeten en weer naar huis gegaan, waar we lekker SPELLETJES gespeeld hebben op internet!
Helaas doet mijn internet het nog niet, maar dat komt deze week vast goed.

Morgen richting Ikea en savonds een drankje doen met andere studenten.
Donderdag gaat het echt beginnen en ga ik ook voor het eerst naar de uni.
Heb zowaar ook een fins nummer: 0358-449130063.

Als ik nu naar buiten kijk sneeuwt het alweer en dat zal voorlopig nog wel even door gaan!
Er zitten een paar foto's bij, die we vandaag even snel gemaakt hebben ;)
1 woord fins al geleerd, Moi is hoi..is dat ff makkelijk!

Tot de volgende update!
Liefs xx

• 25 Februari 2009 - 17:10

Susanne:

Hee Mandy
    gaaf dat je daar zit zeg!
    Ik zit nu naast een meisje, mn gastzusje, die uit Espoo komt, dichtbij Helsinki!! Haha:)
    Wens je veel plezier!
    xx

• 27 Februari 2009 - 10:51

Kim:

heee Lieverd!
    Wat een leuk verhaaltje hihi. Hoe waren je eerste dagen op de uni? Heb je al leuke finse blonde mede studenten gespot? Geniet ervan!

Liefs

• 27 Februari 2009 - 16:16

Wencke:

Haa Mandy!
    Hoe bevalt het daar? Een weekend vol feestjes zeker nu?
    Heel veel plezier, geniet van alles! En euhh, houd die Blinde een beetje in toom ;)
    Have fun!!xx

• 27 Februari 2009 - 17:19

Diederick:

Hoi Mandy, geweldig leuk (reis)verhaal! :t woord 'moi' wordt toevallig ook in 't het hoge Noorden (Groningen) gebruikt! En betekent zoiets als 'goedendag'/fijne dag nog/tot ziens'.
    Wat zijn er toch weer veel overeenkomsten tussen de talen. Heel veel plezierrr, benieuwd naar de next update.

• 28 Februari 2009 - 11:32

Buur: