van hot naar her - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu van hot naar her - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

van hot naar her

Blijf op de hoogte en volg Mandy

04 September 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Kia ora!

Er is alweer ruim een maand verstreken sinds mijn update vanuit Broome, en zoveel gebeurd in de tussentijd.

Vanuit Broome vloog ik naar Perth, waar ik 2 nachtjes in mn vertrouwde Old Swan Backpackers ben verbleven. Hierna had ik via Theresa op de farm, een adresje geregeld bij een andere duitse, genaamd Katy. Het klikte goed tussen ons en we zijn 5 dagen samen op pad geweest in Perth. Weer even alle herinneringen ophalen van 2 jaar terug; Freo, the Deen, Kings Park...Helaas werkte het weer niet echt mee, het was koud en regenachtig :(

Na een kleine week weer in het vliegtuig gestapt, deze keer naar Sydney! Hier stond Emma me al op te wachten en zijn we naar haar apartementje in Manly gereden. In 3 dagen heb ik het nachtleven van Manly leren kennen, hebben we een paar ritjes met de ferry gemaakt en uiteraard weer even lifeguards gespot op Bondi Beach.
Op zaterdagochtend zijn we in Emma's 'Red Rocket' op pad gegaan richting Byron Bay / Brisbane.
De eerste nacht hebben we overnacht in Port Stephens, waar we samen met 2 franse chicks, een mexicaan en een colombiaan de enigen waren op de camping / hostel. We zijn hier nog een nacht gebleven want op zondag wilden we graag walvissen spotten!! Zo gezegd, zo gedaan. 3 walvissen gezien, SUPER TOF!

Hierna wilden we zo snel mogelijk richting het warmere weer (het was 's nachts zoooo koud) en hebben we alleen nog overnacht in Red Rock, voordat we dan aankwamen in Byron Bay.
Hier hebben we een paar dagen lekker rustig aan gedaan, op het strand gelegen, strandwandelingen gemaakt naar de Byron Bay Lighthouse (en gelijk het meest oostelijke punt van Australia's Mainland).
Op een aantal dagen hebben we walvissen gezien vanaf het strand!! Zo cool. Ook heb ik een ochtend gekayakt op zee, waar we schildpadden en dolfijnen hebben gezien!!

Na een paar dagen stond ook tourguide Scotty (Kimberley's) weer voor onze neus. Leuk om hem weer te zien. Hij had wat vrienden in de omgeving, dus die hebben we dan ook gelijk ontmoet (wat een hippies...)
Op donderdag zijn we naar de Gold Coast gereden, waar een van Emma's vrienden een yoga les gaf. Ik dacht laten we eens gek doen...haha..viel dat ff tegen! Wel leuk om eens te proberen.
Hierna zijn we doorgereden naar Brisbane, waar we uitgenodigd waren voor het avondeten bij Pete en Leone van de Kimberley Tour. Speciaal voor ons, hadden zij hun 3 zoons ook uitgenodigd...al met al een super gezellige avond! We zijn er ook maar blijven slapen :)

Emma is op zondag weer richting Sydney gereden, en ik heb mezelf ingecheckt in het Byron Beach Resort, 10 minuutjes buiten Byron.
Heel chill heb ik nog een dag of 4 niet veel gedaan. Een leuke meid uit Amsterdam ontmoet en samen hebben we niks gedaan haha.
Op vrijdag de Greyhound bus naar Brisbane genomen, waar het een leuk weerzien was met good old Woodduck Hostel! Ami en Chris lieten me hier gratis verblijven, de schatten!
Er zat ook deze keer een leuke groep mensen in het hostel, waar ik me maar gelijk bijgevoegd heb. Resultaat: 2 gezellige stapavondjes.

In de week erna heb ik mijn eerste 2 voetbalwedstrijdjes sinds 3 maanden weer gespeeld! Zowel dinsdag als woensdag was er een plekje vrij voor mij om mee te spelen met de Wombats. Na een opwarmertje op dinsdag, speelde ik woensdags de sterren van de hemel (ahum)...
Op donderdag had ik een tourtje geboekt naar Moreton Island, het 3e grootste zandeiland ter wereld (?).
Con 2 amigos espanoles, 2 deutsche madchen, een portugees en 2 ozzy tourguides, hebben we een leuke dag beleefd. 1,5 uur met de ferry, gelijk het water in om te snorkelen bij de shipwrecks. Daarna een lekkere lunch, wat voetballen op het strand (hahaa dat hadden de spanjaarden niet verwacht ;) ) en smiddags sandboarden. Dit laatste houdt in met een rotgang op een stuk karton van een hoge duin af sjeezen. GOOD FUN!!!

Bij terugkomst wat drankjes gedronken met 1 vd guides (en de spanjaarden kwamen later, uiteraard). Dit resulteerde in een vrijwel gratis weekendtripje wederom naar Moreton Island! Bij de overnight tour ga je ook nog naar de Blue Lagoon, die blauw lijkt vanaf de oever, maar groen/geel is als je erin staat. En een ritje naar de lighthouse, honeymoon bay en kamperen in de bush. Ook op deze trip zaten ERG gezellige mensen uit brasil, duitsland, zweden en above all: korea!

Toen was mijn laatste week in Australie aangebroken. Nog naar Springbrook National Park geweest, een slang gezien, een possum gevoerd en de laatste nacht in een heerlijk hotel overnacht.
Op vrijdagochtend was het tijd om (tijdelijk) afscheid te nemen van Awesome Australia en in het vliegtuig te stappen naar New Zealand!
Om half 3 NZ time geland en daar stonden Wendy en Yuri al op me te wachten. Super leuk weerzien na 2 jaar!!!

En nu ben ik dus hier in Rotorua. Ik slaap in het hokje van Opa Knor :) en begin morgen met werken. Zo dat zal wel even wennen worden om weer in een werk ritme te komen, na 4 maanden...
Ik heb er heel veel zin in, en ga er het beste van maken!

Tot snel maar weer!! xxx

p.s.: Ik heb een NZ telefoonnummer : +64279750434 voor diegenen die appjes willen sturen :)

  • 04 September 2013 - 08:18

    Ammi:

    He man!

    Heb je nummer gescoort hoor:D....maar mn telefoon heeft even kuren..anders had ik je wel geappt.
    Maar heerlijk weer om alles weer te zien joh.
    Port Stephens daar zijn mijn broers ook geweest met de familie...bij mij was het toen te slecht weer en ben niet geweest.

    Nu heeeeerlijk werken:D.....zal aan je denken als ik vrij ben:D

    Have fun

  • 04 September 2013 - 09:12

    Mirella:

    Hola Mandy:
    Nou, het klinkt of je het erg zwaar hebt daar.... ha ha ha. Wat een heerlijke maanden zullen dat geweest zijn!!!! En nu aan de bak in NZ. Maar ook daar zul je het vast onwijs naar je zin hebben!!
    Heel veel plezier en helaas kan ik niet appen (heb nog een vreselijk oude mobiel...) maar we houden via de blog of mail zeker contact!!
    Abrazo!

  • 04 September 2013 - 10:13

    Petra:

    Hallo Mandy,

    Wat een geweldige 4 maanden moeten dat zijn geweest. Fantastisch.
    Dan is Nederland toch maar een klein, gewoon, landje als je het reisverslag leest.
    Heel veel succes met het in een werkritme komen en je nieuwe job. Ik hoop dat jij het ook daar enorm naar je zin gaat hebben.

    Best of luck en un cordial saludo,
    Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Round 2 --> Oz & NZ 2013!

Back to the roo's and the All Blacks!

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2014

Home time!

04 September 2013

van hot naar her

24 Juli 2013

Crazy times!

24 Juni 2013

Nieuw avontuur
Mandy

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 2874
Totaal aantal bezoekers 46284

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 22 Juni 2014

Round 2 --> Oz & NZ 2013!

18 Januari 2011 - 12 November 2011

OZ/NZ 2011

24 Februari 2009 - 25 Juni 2009

Afstuderen Helsinki

Landen bezocht: