Hit the road Jack! - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Hit the road Jack! - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Hit the road Jack!

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

06 Februari 2011 | Australië, Port Campbell

5 meiden, 2 weken, 1 campervan en een groooot land. Op donderdag 27 januari zijn we vanuit Sydney vertrokken met onze Wicked Van. Het was een beetje een barrel, maar wel met airco. Wel ff wennen dat linksrijden, maar het is me gelukt om uit Sydney te komen, in de richting van het kustplaatsje Wollongong. Onderweg was het supermooi, langs een kustweg, kleine dorpjes, stukjes national park. De van had af en toe wel moeite de heuvels op te komen, maar ach..dat hoort erbij dachten wij.
In wollongong aangekomen rond een uur of 7 savonds, deed ineens de achteruit rij stand van de versnelling het niet meer. En ook de andere versnellingen waren een beetje gaar. Road Assistance gebeld, en een aardige man arriveerde na een half uurtje. Helaas kon hij er niks mee en adviseerde hij ons de van terug te brengen naar Sydney en om te ruilen voor een ander. Dat mocht gelukkig, dus de volgende dag zouden we terug gaan. Helaas konden we rond dat tijdstip savonds niet meer op een camping terecht, dus moesten we gelijk al wildcamperen. EN ENG DAT HET WAS! stonden we net op een parkeerplaats naast een camping, komt er vent aan die allerlei dingen vroeg. We vertrouwden het niet, zijn dichterbij de camping gaan staan. Midden in de nacht klopte er iemand op het raam, park security. Moesten we weer op die enge parkeerplaats gaan staan! hahaha nooooit meer wildkamperen!

Volgende ochtend snel terug gereden naar Sydney, en daar om een andere van gevraagd. Na een uur komt ze ineens aanzetten met: ja we hebben alleen nog zonder airco...uiteindelijk hebben we er een gratis upgrade uitgesleept en nu hebben we een vet relax ding! AIrco, navigatie, automaat, etc. Snel spullen overgepakt en weer op pad. Nu richting Canberra. Na een paar uurtjes rijden, aangekomen op Canberra motor park, MET zwembad! Lekkerrr even een frisse duik, want het was warm. Dag erna Canberra in gegaan, echt geen klap te beleven. Uiteindelijk alleen naar het War Memorial geweest en een beetje gewinkeld. Volgende dag verder gereden naar de kust, naar het plaatsje Eden. Super leuk plaatsje aan het strand. We hebben lekker de hele middag op t strand gelegen en gezwommen...lovely!

Die hele kust zijn we vanaf daar afgedaald, tot aan het meest zuidelijke puntje van het Australische Mainland: National Park Wilsons Promontory. Daar zijn we 2 nachten op een camping gebleven, hebben in de hitte een mooie bushwalk gemaakt. Daarna wilden we lekker naar het strand, maar dat zat VOL met horzels! Baaaaaaaahhhhhhh....water in, water uit, rennen terug naar de camper. We waren de avond ervoor inmiddels ook al lekgestoken door de muggen, ondanks onze muggenspray!
Volgende ochtend vroeg (7u) vertrokken, en in het park onze eerste KOALA gespot! Zomaar op de weg, waarna hij in een boom klom en even ging poseren voor de foto's! Zoooo leuk..kwamen ook nog een veld met kangaroos tegen, en op de camping zelf zaten Wombats. Zo leuk om al die schattige dieren te zien!
Vorige week besloten om de camper in Melbourne in te leveren in plaats van in Adelaide. ZO kan iedereen nog in Melbourne blijven zolang je wilt. Dit was bij Wicked geen probleem. We hebben een nachtje overnacht op Philip Island. Dit staat bekend om de kleine pinguins die savonds vanuit de zee aan land komen en dan hun holletjes opzoeken. Was heel tof om te zien, helaas waren er meer Japanners dan pinguins hahah...
Ook op dit eiland was er een koala conservation center. Hier hebben we de koala's van super dichtbij gezien, en ook een moeder met een kleintje!
Vanuit Philip Island zijn we door melbourne heen gereden naar Torquay, het begin van de Great Ocean Road...waar we nu dus nog mee bezig zijn.

Hebben in de krant gelezen dat het overstroomt is in Melbourne, hopelijk is dat woensdag weer weg, want dan is de planning om in Melbourne aan te komen. Hebben al een leuk hostel uitgezocht. Kijk er naar uit om in een hostel weer te slapen, in de van is het namelijk lekker krap! (of heel koud) En in een hostel ontmoet je natuurlijk weer leuke nieuwe mensen enzo!

Super leuk om jullie reacties te lezen, blijf nog wel een beetje op de hoogte van het nieuws via internet, maar heel veel tijd en gelegenheid hebben we daar ook niet voor.
Ik ga nu pannekoekenbakken!
Dikke Kus!

• 06 Februari 2011 - 09:10

Ammi:

Heee man!!!1

hahah wat een belevenissen allemaal:D:D....echt welkom in the world of backpackers;-)!!Canberra is inderdaad saai he!!maar dan heb je dat ook weer meegemaakt!!Gaaf dat jee Koala in het wild hebt gespot!!Heb je de echte Oassies volgens Kookabarra en Lori's al gezien?....Ben zelf gisteren naar Bonte Beach geweest...Mega Golven!!:D
    Zin om je volgende verhaal weer te lezen!
    Liefs x

• 06 Februari 2011 - 16:13

Siem:

Hey meisss, Wat een leuk verhaal. Klinkt echt heel gaaf!! Wacht je volgende verhaal in smart af!! Moi moi

• 06 Februari 2011 - 17:11

Mam,:

Hoi lieverd, wat heb je er weer n leuk verhaal van gemaakt,zoals je t beschrijft,zie ik t bijna voor me.zoleuk.zag net op nieuws dat nu Melbourne onder gelopen is,t achtervolgt je wel.Dit is wel opvallend of hebben we andere jaren nooit opgelet! Geniet nog maar van je toeren met t campertje,zo kom je wel op die supermooie plekken.Dikke kusz...xxe

• 08 Februari 2011 - 15:22

Moon:

Super leuk om je verhaal te horen haha dat wildkamperen geweldigggg!!! en ook super gaaf dat jullie met zon campervan op stap zijn :-D nu al benieuwd na je andere verslag richting melbourne :-D

x Moon