Eerste week Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Eerste week Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Eerste week Sydney

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

25 Januari 2011 | Australië, Sydney

De eerste week in kangaroe-land zit er alweer bijna op. Vorige week rond dit tijdstip vertrok ik op schiphol en had ik een lange vlucht voor de boeg. Nu gaan we vandaag eventjes wat dingen regelen en vanmiddag een hoedje kopen (is echt nodig!!)

vrijdagmiddag waren we dus vrij en zijn we met een aantal naar BONDI Beach geweest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Merel, ik heb de lifeguards gezien, had alleen geen pen bij mij dus die handtekeningen hou je tegoed :D

Echt mooi strand, hele hoge golven, wit strand, blauwe zee......

Afgelopen zaterdag zijn we met de hele groep naar de Blue Mountains geweest. Dat is een gebied vlakbij Sydney en je hebt er vergelijkbare uitzichten zoals de grand canyon. We gingen met 2 busjes, en wij hadden een hele toffe buschauffeur. Hij kwam zelf uit dat gebied waar we naartoe gingen en kon ons echt alles vertellen. De hele geschiedenis van Australie is voorbij gekomen, en daarnaast ook nog en theorie van Charles Darwin haha.
We hadden ook een oud Amerikaans koppel in ons busje, 78 en 87 (!) jaar oud! En fit dat ze waren, vorige week hebben ze nog de Chinese muur beklommen.
Bij aankomst hebben we lekker gelunched bij een waterval, waarna we doorreden naar een ander punt. Hier zijn we te voet afgedaald door het regenwoud. Echt super mooi, uitzichtpunten op de Three Sisters. (het verhaal wat daar achter zit zoeken jullie zelf maar op op internet) Onderaan gekomen, gingen we (gelukkig) met een super stijl treintje omhoog.
We werden daarna opgesplitst en wij namen een binnendoor route. De guide was in goede stemming, want speciaal voor ons, stelde hij voor om kangaroes te gaan zoeken. Nou dat wilden we natuurlijk wel! Na een hele tocht door regenwoud en steeds dieper de valley in, kwamen we bij een heuvel waar ineens echt wel 10 kangaroes zaten! Boven op die heuvel was er een soort kleine camping waar we ff gestopt zijn. Toen zag ik echt ineens 3 skippy's hupsen en ben er opaf gegaan. Ze bleven zitten en ik kon tot op 10 meter komen! echt zooo'n coole ervaring.
Uiteindelijk waren we veel later terug in het hostel, waar we moesten haasten om op tijd te zijn voor ons etentje en stapavond.

Zondags hebben we een havencruise gemaakt en lekker gechilled in de Botanic gardens en op het strand.
Gisterochtend moesten we eigenlijk uitchecken, maar bijna iedereen heeft nog een aantal nachten verlengd. Woensdag is het namelijk Australia Day, soort koninginnedag. Dat wilden we nog wel hier vieren, dus donderdag check ik uit.
En......ja nu komt het..... we gaan vanaf donderdag voor minimaal 2 weken met 5 meiden in een campervan richting Canberra, Melbourne en Adelaide!!!! Heb net gezien dat het tussen de 30 en 40 graden gaat worden, dus dat wordt leuk.. We zijn niet van plan om elke keer op campings te gaan, dus douchen in zee en gat graven om te plassen hahahahah... Voor jullie die mij kennen klinkt dit vast raar in de oren hahah..ik ben echt benieuwd hoe dat gaat worden!

Super leuk om jullie berichtjes te lezen, ga zo door!
Ik ga naar het Australian Museum (jaja een beetje cultuur op zn tijd kan geen kwaad) en daarna we'll see what happens!

Volgende bericht zal wat langer duren, denk vanuit Melbourne!
Dikke kus

• 25 Januari 2011 - 10:04

Merel:

Wooow, Bondi Beach haha :P klinkt goed. Jeetje joh jij hebt al veel gezien super dat je ookal meteen foto's erbij hebt gedaan!!
    Klinkt als een mooi tripje naar die drie steden met een campervan, ben benieuwd hoe de nieuwe lifestyle je gaat bevallen, heb je wel een schepje!!!
    Ben benieuwd naar de verhalen van de eerste echte trip, dus heel veel plezier en schrijf maar weer een mooi verhaal!! x

• 25 Januari 2011 - 11:36

Henrieke:

Wow je hebt inderdaad al veel gedaan! En vergeet inderdaad je schepje niet ;)...ben benieuwd wat je van deze nieuwe ervaringen gaat vinden haha. Heel veel plezier in de campervan!
    xx

• 25 Januari 2011 - 11:48

Rem:

Hey Men,

Wat relax zeg! Nu al de beste keus geweest die je ooit hebt gemaakt volgens mij om te gaan :).

Leuke foto van Lauren he :).

xxxx

• 25 Januari 2011 - 18:33

Mam,:

Nou,hier nr.4 van de vaste redacteuren,
    kan je je voorstellen dat je vandaag pas 1week weg bent,al zoveel gezien en beleefd,wat n geweldige ervaring om door n echt regenwoud te lopen met zo'n local,waren er geen enge-beesten,hoor ik je niet over.
    Huntsman al gezien,zal wel opdagen als je in je kuiltje aan t p....bent!
    En dan zitten wij hier in de miezer...!

• 26 Januari 2011 - 10:38

Anneke:

Hey Mandy

Super om te lezen, wat heb je al veel gedaan en gezien. Ben nu alweer benieuwd naar je camperverhalen. Tussen de 30 en 40 graden, bleh wat heet, ben ook helemaal niet jaloers, wel dus haha.

Geniet ervan!

Liefs Anneke

• 26 Januari 2011 - 17:50

Siem:

Nou meis, word al lekker jarloers van je verhalen. Bondi beach hunks, skippy's ed. Nu met een camper rondtrekken. GAAF - ben wel benieuwd hoe je dat gaat bevallen..je doet het vast op zijn camping chic :P. Nou vind nog maar wat Australische bush en mannen :)

• 26 Januari 2011 - 23:10

Ben:

Ha ha ha, Mandy in haar blote kont, boven een gat in de grond.

Het voetballen zonder jou zal nooit meer het zelfde zijn ( maar je komt terug heb je beloofd) D e eerste (oefen)wedstijd met 1-5 verloren

Leuk dat je het naar je zin hebt

xxxxx Ben en z'n meiden van VB

• 28 Januari 2011 - 10:54

Ammi:

G'day Mate!!Whow echt gaaf om het allemaal te lezen!! The Blue Mountains zijn idd vet mooi!!
    hahah ben idd benieuwd hoe je die camper trip gaat ervaren...echt leuk man met 5 meiden!
    Je komt denk ik niet meer in 3 weken terug naar Sydney?

• 29 Januari 2011 - 15:38

Kim:

Hee lieve man!
    Wat een kicke verhaal! Leuk om te lezen dat je al zoveel mooie dingen hebt gezien. Ook heel fijn dat je leuke meiden hebt gevonden om mee in een camper te touren..gaat vast een heel avontuur worden hihi.

Nou geniet ervan lieverd en ik kijk uit naar je volgende verhaaltje. Misschien kunnen we een keertje skypen als je tijd hebt?

Dikke kus!

• 01 Februari 2011 - 09:19

Ingrid:

He Mandy

Lees dat het super in Down under is helemaal tegek om je verslagen te lezen...Je hebt al veel gezien en gedaan ben benieuwd hoe de reis zal verlopen in de camper met al die meiden.... Wow en van die Skippys gezien die zijn zo lief in de dierentuin maar jij ziet ze gewoon zo hopsen haha......Heel veel plezier en lekker genieten.....missen je wel hoor.

x Ing

• 02 Februari 2011 - 21:12

Sonja:

Hoi Mandy,
    wat heb je al veel gezien en meegemaakt in nog zo''n korte tijd; leuk om te lezen en ik hoor natuurlijk ook veel via je ouders.Geniet verder en we lezen de verdere "reisverslagen" wel Gaan nu eerst 2 weken met wintersport (ja,ja,wel even andere temperaturen dan jij nu hebt maar ook lekker). Gr. Sonja en Dick

• 06 Februari 2011 - 00:37

NICKY! :D :

MANDYYYYY!!!!
    JAAAA JE BENT ECHT AAN HET BACKPACKEN! YAHOOOO!!! VET MAN! :D
    ZOOOO COOL om je verslagen te lezen, ben helemaal trots op je! haha! En ik wens je nog een supervette übercoole diktoffe tijd in Australia!
    HAVE FUN! knuf nick