Melbourne & Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Melbourne & Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Melbourne & Great Ocean Road

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

14 Februari 2011 | Australië, Melbourne

Inmiddels zit ik alweer 5 dagen in Melbourne. De afgelopen dagen was het weer niet zo goed; een dag regen, het weekend 20 graden en bewolkt..maar vandaag is het lekker 26 en zon en deze week wordt het 30 graden! (ik mag ook eigenlijk niet zeuren over 20 graden, want in NL sneeuwt het weer???)

Vorige keer ongeveer geeindigd bij Philip Island. Vanaf daar zijn we doorgereden naar Torquay, dit is het begin van de Great Ocean Road. Via slingerweggetjes en haarspeldbochten begonnen we en kwamen we in het plaatsje Lorne. Hier hebben we overnacht en smiddags lekker gechilled. Chantal en ik hadden zo'n zin in patat, dat we savonds een lekkere HAMBURGER met heeeeerlijke friet/aardappeltjes hebben gegeten. In Lorne hebben we ook een Kookaburra (hele schattige vogel) gezien! Hij zat op een bruggetje en het leek net of die zou gaan praten hahah...

De Great Ocean Road is super mooi, want je rijdt langs de kust maar ook door de bushbush. Het weer was alleen niet zo goed, koud en in Apollo Bay hadden we zelfs de hele dag regen! Een gezellig cafe met internet is dan een uitkomst.
Uiteindelijk op de 8e aan het eind van de GReat Ocean Road gekomen, en alvast weer richting Melbourne gereden, waar we onze laatste nacht op een camping door hebben gebracht! Dit hebben we in stijl gedaan met een lekker wijntje.

Woensdag de 9e, op weg naar Melbourne, campervan stofzuigen bij een hand car wash..alle zooi eruit, 1 dollar in de stofzuiger en gaaaaaaan..totdat de tijd op is hahah. Daarna naar het hostel gereden, ingecheckt, spullen gedropt en weer in de van. Natuurlijk konden we de weg naar Wicked weer eens niet vinden, maar een aardige man ("ik draag wel een ring, maar ben niet getrouwd hoor!") pakte zn 800 pagina's tellende stratenboek erbij..en heeft ons de weg gewezen. Die avond hadden we alweer een barbie, met vrienden van Laurie, die in Melbourne wonen. Aan de Yarra river hebben we lekker gezeten, totdat de muggen ons een bezoekje brachten. Om 22.00u, ben ik na een lange dag letterlijk als een blok in slaap gevallen.

De afgelopen dagen Melbourne waren erg leuk. Ik vind het een toffe stad, wel een hele andere sfeer dan Sydney. We hebben de Queen Victoria Market bezocht (een super grote overdekte markt met vanalles en nog wat), lekker in de Botanische tuinen gelegen totdat we werden verjaagd door ZWARTE (ja zwarte) zwanen. (foto daarvan volgt)
VOor toch ook een beetje cultuur, ben ik naar het Melbourne Museum geweest, wat achteraf super leuk was..heel interactief en zelfs levende vogelspinnen en andere enge dieren! Hopelijk kom ik die voorlopig niet in het wild tegen :)
De gratis rondrit bus, Victoria Harbour en de alternatieve wijk Fitzroy. Zaterdagavond hadden we wilde plannen..uiteten en stappen..nou eten bij de Vegie Bar was echt top, helaas had niemand meer zin om nog uit te gaan en zijn we nog een biertje gaan doen in de hostel bar (ook gezellig).
Zondag was er een groot festival in St.Kilda (de party wijk van Melbourne) en daar hebben we de hele middag rondgehangen, lekker beachvolleybal gekeken en muziek geluisterd. Toen was onze laatste avond samen alweer aangebroken, want Laurie,Jody en Chantal zijn vandaag (maandag) naar Adelaide vertrokken. Anne ging naar haar WOOFF familie in Anglesea, en ik, ik heb nog 3 nachten een hostel aan het strand geboekt om optimaal te genieten van het lekkere weer wat komen gaat. Wannttt in Melbourne weet je het maar nooit, het weer kan zo ineens omslaan.

Nu zit ik in de bibliotheek, waar ik gratis lid mocht worden om gratis een uur per dag te internetten..daar ben je tenslotte Nederlander voor he!
Het hostel, The Beach, hoe kan het ook anders, is prima..4-persoons kamer die ik tot op heden deel met 1 of 2 andere meiden. Heb ze nog niet gezien maar misschien strakjes.
Ben lekker langs het strand gaan lopen richting Port Melbourne.
Morgen nog 1x melbourne city in, voor een blik op de stad van een hooooog gebouw. Hier kun je op een glasplaat staan die dan 3meter naar buiten geschoven wordt. Ben benieuwd!

Donderdag reis ook ik door naar Adelaide. Het is moeilijk om hier in Melbourne een baantje te vinden. ER zitten (mede vanwege queensland) veel backpackers en iedereen wil werk.
Daarom ga ik met de nachtbus van Greyhound do-avond naar Adelaide, waar ik een paar dagen kan verblijven bij Svenia, die ik nog ken van vakantie in Italie. Er is toevallig ook daar weer een festival, so we'll see what happens next!

No worries!

xxx

• 14 Februari 2011 - 13:49

Annette:

Klinkt echt top allemaal! Nog maar een maandje weg en al zo veel mooie dingen gezien! Veel plezier nog in Melbourne! (Mooie foto's heb je naar Rem gestuurd. )

• 14 Februari 2011 - 13:51

Annie:

Oja, hier geen sneeuw trouwens, Wel bewolkt en regen :-)

• 14 Februari 2011 - 18:25

Pap:

hoi meid je geniet volop he. het is ook wel een geweldige ervaring. oma vond het geweldig dat je haar belde.
    we gaan weer gauw skypen dat is wel heel leuk.
    dikke kus

• 16 Februari 2011 - 09:13