Hongkong / Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Hongkong / Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Hongkong / Sydney

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

21 Januari 2011 | Australië, Sydney

Feeling hot hot hot lalalala.... het is hier zoooo lekker weer!
Maar eerst even bij het begin beginnen.

Vertrek Schiphol, we waren er al op tijd. Paps en mams, henrieke, merel, en als grote verrassing rem, annette en de prinses!!! Echt super zo'n afscheids comité.
Na het inchecken hadden we nog ruim een uur,waarna het tijd was om door de douane te gaan. Nu ging het dan echt beginnen.
We begonnen met een uurtje vertraging, en gingen om 14.00 uur de lucht in, op naar Hongkong. Ik had een goeie plek bij het raam, in een mooie boeing 747.
Maar wat duurde die vlucht lang. Na 4 uur had ik echt een dip..toen moesten we er nog 7. Filmpje kijken, proberen te slapen, het lukte allemaal niet echt. Redelijk brak kwamen we dan ook om 08.00 uur in Hongkong aan.

Wat is dat een bizarre stad zeg! Hoge flats, eilandjes, en vooral veel chinezen op straat. We werden opgehaald door de vrouw van de bekende Charlie Chan ;) Hostel was prima, 2 uurtjes geslapen en toen op pad gegaan naar Hongkong Island. Met een trammetje omhoog naar een mooi uitzichtpunt. Helaas was het mistig / smog dus we konden niet heel ver kijken.
Om 18.00 uur weer naar het vliegveld vertrokken voor het 2e deel van de reis, naar Sydney.
Dit verliep echt heel voorspoedig! Beetje geslapen, spelletjes gespeeld op het 'in-flight' computersysteem haha!
Om 10.00 uur, lokale tijd in Sydney, kwamen we aan. Wat een aangename verrassing: zon en 27 graden!
Douane was geen probleem en al snel stond iedereen buiten.
Met zn allen in het busje, met een 'ervaren' chauffeur uit India, was al een avontuur op zich. Op weg naar het hostel gestopt bij uitzichtpunt op Operahouse! Natuurlijk de eerste groepsfoto gemaakt. Nu waren we dan ECHT in sydney.
In het hostel aangekomen kamers verdeeld, slaap gezellig met 7 anderen op een kamer. Smiddags wat informatie gekregen en 's avonds stond de eerste Barbie op het programma. Maar ik was echt zo gaar, dat ik het om 9 uur voor gezien heb gehouden en naar hostel ben gegaan. Nog ff een beetje gerekt tot 22.30 uur en toe ngaan pitten. Super heet op die kamer, iedereen paar keer wakker omdat het zo warm was. Vannacht maar even iets verzinnen!
Nu gaan we lekker ontbijten en daarna wat regelen voor bankzaken enzo..vanmiddag zijn we vrij, dus ik denk dat ik lekker een poosje in de haven ga zitten op een mooi plekje. Genieten en me realiseren dat ik nu echt hier ben en plannen maken voor over een week. Blijf denk ik tot vrijdag volgende week in Sydney en dan door richting beneden, Melbourne etc.
Ik hoorde dat het in NL weer gevroren had, ik stuur wel wat zon die kant op!
See ya next time!
xxx

• 20 Januari 2011 - 22:28

Henrieke:

Hello!
    Het begin is in ieder geval al goed zo te lezen, mooi!! Raar dat je nu aan de andere kant vd wereld zit joh! Maar wel super gaaf! Ben benieuwd naar de rest van je belevenissen. Succes met het plannen van alles!

Met de zon zit het ondertussen wel prima hier, het was vandaag in ieder geval super lekker weer maar warmte mag je wel sturen..daar ontbreekt het nog een beetje aan ;).
    Liefs, xx

• 21 Januari 2011 - 07:24

Remco:

pffff... wij zijn helemaal niet jalours! Klink echt super men!
    De princes zit momenteel ook te vertellen dat ze het leuk voor je vind haha.

xxx van ons 3én

• 21 Januari 2011 - 10:37

Siem:

Hi meiss, klinkt top. Geniet er lekker!!

• 21 Januari 2011 - 12:58

Dionne:

Hee!
    De zon is denk ik nog onderweg haha:P En je mag idd wel wat warmte sturen haha!:P
    Veel Plezier in Sydney!
    xx

• 21 Januari 2011 - 15:40

Merel:

Hi!
    Fijn dat je goed bent aangekomen, kom maar op met die zon! En ik kijk uit naar de verhalen over je allereerste avonturen Down Under!!

x

• 24 Januari 2011 - 12:30

Moon:

Het klinkt geweldigg al, kan je nagaan wat er nog meer gaat komen haha, geniet ervan ( me verrry jarloers:-P )

xxx

• 24 Januari 2011 - 16:10

• 24 Januari 2011 - 16:11

• 24 Januari 2011 - 16:11

• 24 Januari 2011 - 18:04

Gerrie:

ha Mandy,

O lekker zeg allemaal vooral die zon. Die is hier al 2 dagen niet te vinden.

Er leuk om te lezen.
    geniet ervan en ik lees graag weer een volgende belevenis.

XXXX Gerrie