Van regenwoud naar woestijn - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Van regenwoud naar woestijn - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Van regenwoud naar woestijn

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

11 September 2011 | Australië, Sydney

Oke, op de dag van aankonmst (zaterdag) in Cairns gezellig met Jen en Rodrigo (ontmoet in Perth) pizza gegeten en gaan stappen..zondag en maandag bij de lagoon rondgehangen en dinsdagmorgen vroeg werd ik opgepikt voor de tour naar Cape Tribulation.
Op de heenweg gestopt bij de Daintree River om crocs te spotten, helaas maar 1 gezien, verscholen achter riet. Daarna door het Daintree Rainforest heen gereden, super mooi, richting Cape TRibulation. Hier was PK's Village mijn huis voor de nacht. Dit ligt echt in het midden van het regenwoud. 's Middags besloten om nog wat exotische vruchten te gaan proeven op een, je raad het al, Exotic Fruit Farm. Dit was erg leuk en interessant..vooral de Black Sapote (ook wel Chocolat Pudding Fruit genoemd) viel in de smaak. Dit was rond 4u afgelopen, waarna ik nog even op het strand heb gezeten. Zo cool, het regenwoud loopt daar over in het koraalrif letterlijk.
De volgende ochtend was het tijd voor mijn paardrijtocht! Had er superveel zin in, want het beloofde een mooie rit te worden. Aangekomen bij de stallen, kreeg ik te horen dat Camoochi mijn paard zou zijn..laat dit nou de sloomste van het stel zijn..hmmmm MAAAR GOED, ik zou hem wel eens even aansporen ;)
De tocht was heel tof, over het strand, door rivieren en onderweg gestopt bij een waterhole.
Om 1u vertrok de bus weer terug richting Cairns, met onderweg nog wat stops.
De rest van de week in Cairns niet al te veel gedaan, lekker ontspannen en mentaal voorbereiden op de tour in Alice Springs.

Op maandag ben ik naar Alice Springs gevlogen, waar een medewerker van Toddy's, mn hostel, me al op stond te wachten. Het hostel stelde niet heel veel voor, al vond hij dat "de 2 zwembaden" aantrekkelijk waren. NOT
Even het centrum in gelopen met een franse meid, maar snel gedaan wat gedaan moest worden en weer terug, want Alice Springs is geen leuke plaats. Je ziet bijna alleen maar aboriginals (black fellows) en ik voelde me niet echt veilig.
Volgende morgen vroeg op staan, want om 6u werd ik opgehaald door tourguide Sam voor 3 dagen in de outback. Klein groepje, 12 personen, een gekke tourguide en een trainee. Besloten de tour in omgekeerde volgorde te doen, dus eerst gelijk op naar Uluru (Ayers Rock). Langverwacht, maar daar was hij dan eindelijk!....gefopt door Fooluru... bleek een andere rots te zijn die er op lijkt. Maar goed rond het middaguur kwamen we aan bij het culture centre..mochten we vanaf daar geen foto's maken!! Er zitten een aantal heilige delen op de rots, waar geen foto's van gemaakt mogen worden.

Na 3 uur wandelen (hele route om de rots heen is 9.4 km zoiets) was iedereen moe en verhit. Gelukkig konden we leker in de bus plaatsnemen en ons laten verkoelen met een biertje en de airco. We zouden zonsondergang bij Uluru kijken en daar hebben we ook gelijk gegeten. Daarna zijn we naar onze slaapplek voor die nacht gereden. Eerst nog lekker marshmellows gemaakt boven het kampvuur en toen was het tijd om naar bed te gaan. En bed was die nacht een luxe Swag (soort van regen en winddichtte slaapzak). Hier had ik me dus mentaal voor voorbereid, voor eventuele bezoekers die nacht. PIECE OF CAKE, niks aan het handje, heerlijk geslapen onder de sterrenhemel!! Het was zelfs leuk, kan voortaan altijd wel en een swag kamperen.
2e dag de Olga's bezocht, 36 rotsen niet ver van Uluru vandaan. Ook hier weer gewandeld en mooie dingen gezien. Smiddags richting Kings Canyon gereden en onderweg nog wat hout voor het kampvuur verzameld. Die avond heeft Sam ook echt op het vuur gekookt met grote potten, interessant om te zien! Die nacht was het wel ietsie kouder..denk zo'n 4 graden..maar had een lekkere warme slaapzak. Ook weer vroeg opgestaan en om 7u begonnen we al aan onze klim naar de top an Kings Canyon. Dit stuk wordt ook wel 'Heartattack Hill' genoemd...uitleg overbodig. De rest van de route was zo mooi, foto's zijn te zien op mn site. Op weg terug naar Alice, zijn we nog op een camelfarm gestopt, waar een ritje op een ECHTE geimporteerde kameel natuurlijk niet kon ontbreken. Dat was hilarisch.
's Avonds, terug in ALice, hebben we de tour afgesloten met een lekkere maaltijd in de rock bar. Taxi terug genomen naar het hostel en lekker in een echt bed gaan slapen.

Toennnn was de dag aangebroken, dat ik Merel en Fred weer zou zien in SYdney. Kon niet wachten! Na een korte vlucht en een nog korter ritje in de shuttle bus, waren Merel en ik re-united! JEUJ...Frederique opgebeld en lekker pizza gaan eten bij een hippe bar (mag wel voor een keertje :) ). Zaterdag hebben we een groot deel van Darlinghurst, Surry Hills en nog een wijk doorgesjouwd en waren we savonds zo moe dat ons stapavondje veranderde in een filmavond.
Vandaag (zondag) naar de Blue Mountains geweest, wat de perfecte dag was! Zon met een paar wolken en lekker fris...5.3 graden, hahaha! Heerlijk stuk gelopen naar de Katoomba Falls en met het treintje weer omhoog. Uiteindelijk waren we om 8u weer in het hostel en nu de film van gisteravond afkijken.
Komende week hier niet veel gepland..zien wel waar we zin in hebben! En dan vlieg ik of maandag, hopelijk al deze vrijdag, naar Christchurch, New Zealand!

Het Australie avontuur is dan ALWEER voorbij..jammergenoeg! 8 (!!!) maanden zijn voorbij gevlogen! Maar nieuw zeeland staat nog voor de boeg!
De laatste keer dan vanuit Australie: liefs!

G'day!

• 11 September 2011 - 16:46

Rem:

Euh men, je bent er al 7 maanden hoor :).
    leuk verhaal weer!

• 11 September 2011 - 17:35

Mam:

sorry,wil niet de slimste zijn,maar volgens mij is t toch echt al8maanden !!
    Nou nou,wat een belevenissen weer,en wat ontzettend leuk dat je daar zo gezellig samen met je vriendinnen bent.Its a small world after all.Had je je wandelboots aan met al die hikes.
    Nog n leuke laatste week dan meis...xxe

• 11 September 2011 - 18:26

Siem:

Super leuk verhaal...top

• 11 September 2011 - 19:55

Laurie:

Wicked mate! Briljant verhaal weer! Wat een avonturen! En nu ook jouw laatste weekje in Oz! Wat bizar.. Geniet er nog even goed van, drink nog wat extra goon en dan op naar het fenomenale NZ!! Ik kijk uit naar je volgende verhaal!! Have fun, x Laurie

• 11 September 2011 - 23:28

Mandy:

Sorry jongens :) mam je hebt gelijk... heb het verkeerd getypt, maaaar natuurlijk snel even aangepast ;)
    daaag! x

• 12 September 2011 - 05:59

Gerrie:

Ha mandy,

wat een avonturen zeg leuk om te lezen.

veel plezier daar nog en ik kijk uit naar je volgende verhaal vanuit NZ

heel veel liefs XXX

• 14 September 2011 - 13:38

Carin:

Hoi Mandy, wat is het snel gegaan, nu dus op naar New Zealand.
    Doe je de groetjes aan de familie daar.
    Veel plezier en ik volg je wel weer.
    Liefs Carin