Oostkust in sneltreinvaart - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Oostkust in sneltreinvaart - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Oostkust in sneltreinvaart

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

28 Augustus 2011 | Australië, Cairns


De 5 dagen dat ik terug was in Brisbane waren anders dan eerst. Bijna iedereen was weg en nieuwe mensen ervoor in de plaats gekomen. Wel heb ik nog 3 wedstrijden gespeeld met mn team, waarvan de laatste de halve finales waren van die competitie. Deze wonnen we verdiend en ook het andere team won hun halve finale. Daardoor zouden mn 2 teams tegen elkaar staan in de finale, wat 3 weken daarvoor ook al zo was in een andere competitie. Baalde wel een beetje dat ik de finale weer zou missen, maar een geruststelling was dat 1 van beiden zou winnen :) Woensdagavond zijn we met een aantal van hen nog wezen eten en heb ik echt afscheid genomen. Thank god voor Facebook, waarmee ik nog contact met iedereen kan houden!

Op donderdagmorgen 18 augustus heb ik het vertrouwde Woodduck hostel in Brisbane nu definitief verlaten. Met de Greyhound bus ben ik vertrokken richting Rainbow Beach. Dit was een rit van ongeveer 5 uur. Daar aagenkomen ingecheckt in het hostel Frasers on Rainbow, wat een erg leuk hostel is! In Rainbow Beach zelf niet veel te beleven, dus ik was blij dat mn tour naar Fraser Island de volgende dag al vroeg vertrok. Samen met Anna, een Duitse die ik in de bus heb ontmoet, gingen we in een 4wheel drive bus naar Fraser. Rijden over het strand (het strand wordt gezien als officiele weg met een snelheidslimiet van 80 k/u. Na een kopje koffie doorgereden naar het bekende Lake McKenzie. Via de bushbush welteverstaan, waar onze bus lichte problemen begon te vertonen. Na een erg frisse duik in het meer en wat foto's zijn we verder gegaan naar een stukje regenwoud op het eiland. Het hele eiland bestaat trouwens uit zand, er is geen echte steen of rotsmateriaal te vinden wat daar oorspronkelijk vandaan komt. Na een lekkere lunch zijn we weer het strand op gegaan en nog gestopt bij een scheepswrak en Eli Creek. Toen was de dag alweer om en zijn we terug gegaan. Het was een mooie tour, maar had meer verwacht van Fraser Island.

De volgende dag weer in de bus gestapt richting Agnes Water / Town of 1770 (heb me niet in verdiept waarom het zo heet :) ). Daar kwam ik savonds aan, leuk hostel, Coolbananas, beetje hippie achtig. Op zondag sochtends naar het strand geweest en smiddags de welbekende Scooteroo tour gedaan! Bij aankomt kreeg ik een 'leren' motor jack, helm en werd me verteld wat mooie tattoo's op te plakken, net als een echte motor chick...haha...toen iedereen klaar was, konden we onze chopper uitkiezen. Een mooie roze harley stond er op mij te wachten. Na een paar proefrondjes (sommigen hadden er wat meer moeite mee) vertrokken we dan eindelijk. Een lange stoet jongelui op verkleinde Harley's...mooi gezicht! Deze rit duurde ongeveer 3 uur, met topsnelheden van 80k/u. Onderweg werd er nog een mooie foto gemaakt die sommigen van jullie misschien al gezien hebben op mn fotosite.
Die avond ben ik weer in de Greyhound gestapt voor een zeer oncomfortable nachtrit naar Airlie Beach. Daar aangekomen gelijk nog ff het bed in gedoken en daarna het plaatsje wat doorgewandeld. Conclusie; hier is niks te beleven overdag. Op dinsdag ben ik aan boord gegaan van de Adventurer, wat voor de komende 2 dagen mijn huis zou zijn. Pillen tegen zeeziekte, check, cola, check, schipper, check. Klaar om te gaan. Weersvoorspellingen waren niet top, maar dat een zee zo ruig kan zijn dat heb ik geweten. Tot en met na het ontbijt de 2e dag ben ik dan ook goed ziek geweest en al het lekker eten moest ik aan me voorbij laten gaan. Zodra we bij de 1e snorkelspot aangekomen waren, ben ik gelijk het water in gedoken om maar van die boot af te zijn. Hierna ging het goed en heb ik nog 1,5 dag genoten van de trip. Het snorkelen was geweldig, zoveel vissen in alle kleuren, koraal in allerlei vormen en kleuren. Daarnaast hebben we nog dolfijnen gezien en het hoogtepunt: walvissen! Het is walvistijd aan de oostkust en ik had zo gehoopt dat we er 1 zouden zien, en op de laatste ochtend zag ik ineens water omhoog spuiten en later sprong hij ook nog uit het water. Super! Wel was ik blij toen we weer aan land waren smiddags.
Die avond zijn we met alle mensen die op de boot zaten uit eten gegaan en daarna met de jongelui nog op stap geweest.
Vrijdags de hele dag gechilled bij de lagoon en gewacht tot mn (ja weer overnight) bus zou vertrekken richting Cairns. Deze rit was beter dan de 1e en heb aardig kunnen slapen. In Cairns zou ik verschillende mensen weer zien: Jen en Anna uit de bus, Caroline uit Brisbane, Rikki van mn boottrip en Rodrigo uit Perth.
Bij aankomst ingechecked en met Jen de stad in gegaan. Cairns is heel chill, relaxed en vooral warm. Het is een hele kleffe warmte, totaal niet zoals het was op het cattlestation. Ben hier nu 3 dagen en die heb ik alledrie deels doorgebracht aan de lagoon. Zaterdagavond zijn we wezen stappen en morgen en woensdag staat mn trip naar Cape Tribulation op de planning. Met een overnachting daar en op woensdagmorgen een paardrijtocht, dat wordt top! Over het strand, door het regenwoud en door riviertjes..

Verder heb ik nog niets gepland in Cairns en zie wel wat er voorbij komt. Zit in een prima hostel, goedkoop, schoon en in het centrum. 5 september vlieg ik naar Alice Springs, waar de volgende tour geboekt is; 3 dagen rood, roder, roodst (haha)..het Red Centre van Australia. Mn swag is al gereserveerd op 100 meter van Uluru.
Volgende update zal vanuit Sydney zijn, waar ik Frederique en Merel na 8 maanden weer zie!

  • 29 Augustus 2011 - 09:53

    Siem:

    Leuk verhaal, je hebt het erg naar je zin daar. Groeten uit Duitsland

  • 29 Augustus 2011 - 16:45

    Mam:

    Weer 'n leuke update,ja veel gedaan in korte tijd,maar meer was er toch ook niet wat je wilde doen.
    Die boottocht zal je niet gauw vergeten
    maar snorkelen in n "aquarium"met zoveel kleuren ook niet!
    Veel plezier op je paard,zou je t nog kunnen?
    Tot gauw meis xxe

  • 29 Augustus 2011 - 17:39

    Ingrid:

    Wat een avonturen weer. Super om het te lezen stiekem wel een beetje boel jaloers hoor.....Voorsl dat duiken en dan dolfijnen en een walvis zien WAUW....Hier z'n gangetje allemaal, beetje werken en relaxen. Woensdag Indira jarig wordt ze alweer 6....Heel veel plezier. xxx

  • 31 Augustus 2011 - 20:10

    Dionne:

    Wauw!! Echt super leuk om te lezen allemaal! Wat maak jij veel leuke en bijzondere dingen mee! Ik kijk al weer uit naar je volgende update! xx

  • 01 September 2011 - 11:25

    Anneke:

    Heej Mandy, wat leuk weer te lezen. Wat een gave dingen doe je allemaal, vooral dat snorkelen en paardrijden. Geniet er nog van en groetjes vanuit een nu zonnig Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

OZ/NZ 2011

Recente Reisverslagen:

16 November 2011

Home sweet home

07 November 2011

Van hot naar her

29 September 2011

Go All Blacks!

11 September 2011

Van regenwoud naar woestijn

28 Augustus 2011

Oostkust in sneltreinvaart
Mandy

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 46280

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 22 Juni 2014

Round 2 --> Oz & NZ 2013!

18 Januari 2011 - 12 November 2011

OZ/NZ 2011

24 Februari 2009 - 25 Juni 2009

Afstuderen Helsinki

Landen bezocht: