All good things come to an end - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu All good things come to an end - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

All good things come to an end

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

24 Juni 2009 | Finland, Helsinki

De laatste dag is aangebroken. Na vier maanden Helsinki is het eind in zicht.
Morgen om 18.00 zit ik in het vliegtuig terug naar het oude vertrouwde Nederland..

Even kort over Riga: Simone en ik waren afgelopen weekend in Riga, Letland. Leuke stad met een mooi oud centrum. Daarbuiten worden je vooroordelen over oostblok landen echt bevestigd hahah..wat een zooi! Daar wil je echt niet savonds alleen lopen..
Maar goed, lekker stad rondgelopen, goedkoop gegeten, boottochtje gemaakt, etc. Zondagavond waren we, na enige vertraging op Tampere Airport (grrr Ryanair bussi!!!), om half 2 weer in Helsinki waar de laatste 3 dagen in gingen.

Net als in Rome heb ik ook hier weer een geweldige tijd gehad. Het begon met donkere, koude, en gladde dagen in februari en maart en het eindigt met zonnige en zelfs warme (jaja) dagen in juni. In de tijd hier heb ik zoveel leuke dingen meegemaakt, die vooral ook te danken zijn aan de geweldige groep mensen met wie ik hier om ging.
Tequila in Bakers, dansen in Circus, snowmobile safari in Lapland, 'werken' op Laurea, oranje boven met Vappu, voetbalwedstrijdjes, vliegende hamburgers, dronken mensen kijken in Tallinn, tietenkijkers in Riga, het is allemaal voorbij gekomen.
Om het echt goed af te sluiten gaan we vanavond nog met zn allen barbeque'en en daarna stappen. Morgenochtend nemen we nog afscheid en dan brengt onze lieve JULIUS ons naar het vliegveld!

Het zal wel weer wennen zijn zonder al die gekke mensen van Laurea. Iedereen was echt een persoonlijkheid opzich, waar je eigenlijk wel een tv serie over zou kunnen maken. Hopelijk kan ik nog een keertje terug volgend jaar, misschien wel met Vappu ;)

De komende week in Nederland zal er geen tijd zijn om te relaxen, want het zijn maar 4 dagen en in die dagen moet er veeeeel gedaan worden, waaronder nog HET EINDGESPREK bij Saxion dinsdagochtend. Er vanuitgaande dat ik het haal, ben ik eindelijk klaar met SAXION!! en ga ik lekker diezelfde middag al naar de andere kant van Europa om daar een weekje te relaxen en bij te komen. Daarna weer hard aan de slag op Campeggio Park Albatros, San Vincenzo (voor degene die langs willen komen ;) ).

Plannen voor na de zomer heb ik nog niet. van 1 tot 4 september ben ik in Rome te vinden, MOEST echt weer even terug. hopelijk komt Debby daar ook heen! en zo niet dan ga ik lekker zelf rondhangen in die o-zo-geweldige stad.

Daarna is het nog open, maar ik hoop richting Nieuw Zeeland te vertrekken voor ??? maanden. Maar dat moet allemaal nog geregeld worden, dus daarover later meer :)

Voor nu ga ik nog even van de Finse zon genieten met mn 'Finse' vrienden!

Moimoi en voor de laatste keer: GROETJES VANUIT HELSINKI

xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Afstuderen Helsinki

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2009

All good things come to an end

16 Juni 2009

Laatste week

08 Juni 2009

...another week in helsinki

24 Mei 2009

Het eind is in zicht

08 Mei 2009

Hollandse invasie
Mandy

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 46277

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 22 Juni 2014

Round 2 --> Oz & NZ 2013!

18 Januari 2011 - 12 November 2011

OZ/NZ 2011

24 Februari 2009 - 25 Juni 2009

Afstuderen Helsinki

Landen bezocht: