Laatste week - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Laatste week

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

16 Juni 2009 | Finland, Helsinki

Henrieke en Merel lopen net de deur uit..tijd voor een van de laatste berichtjes!

Afgelopen donderdag was het zover, henrieke en merel kwamen aan om 2.00 snachts in Helsinki! :)
Volgende morgen ben ik gaan werken en om 14.00 (na lekker uitgeslapen te hebben) kwamen ze me ophalen bij Laurea. Daarna het centrum in gegaan en een poosje bij de witte kerk in het zonnetje gezeten.
's avonds bij Memphis een lekkere (vega)burger gegeten en afgesproken met een finse vriendin van henrieke. Op tijd richting huis gegaan, want we waren best moe.
Zaterdag op tijd eruit en dagje sightseeing in Helsinki. Het was super weer en we hebben Suomenlinna bezocht. Savonds was het afscheidsfeestje van Jola, SImone en mijzelf..aangezien het ons laatste weekend in Helsinki was. Het was een super leuk feestje, eerst bij Jola en later in de stad bij Molly's. Uiteindelijk rolde ik om half 5 mn bedje in...zondag dan ook lekker uitgeslapen en de tramtour door helsinki gemaakt.
Maandag naar Tallinn geweest, weer was iets minder, maar dat mocht de pret niet drukken! ONderweg wel een beetje last van zeeziekte, aangezien het hard waaide. Rond 10u waren we weer thuis en heeerlijk geslapen na zo'n lange dag!

Vandaag zijn we nog naar Porvoo, een heel schattig dorpje in de buurt, geweest. Leuke sieraden gekocht en beetje rondgeslenterd. Vond het een heel leuk weekend!!

En dan is het nu dus officieel de laatste week. Ik moet zeggen dat hoe dichterbij het komt, hoe jammer ik het eigenlijk wel vind. Finland in de zomer is zoveel leuker dan in de winter en alle mensen die ik hierna waarschijnlijk niet meer snel zie.. Maar goed heb ook zin om weer naar huis te gaan.
Morgen en donderdag werken, vrijdag is iedereen vrij vanwege Midsummer. Vrijdag gaan simone en ik naar Tampere en vanuit daar met vliegtuig naar Riga (letland) voor een weekendje.En dan maandag dinsdag en woensdag nog werken (aanwezig zijn ;) ) en donderdag is D-day!!

Misschien dat er maandag nog een berichtje komt over Riga, maar misschien ook niet :) haha!

• 16 Juni 2009 - 22:41

Henrieke:

Nou we zijn weer thuis hoor! Vond het super leuk om paar daagjes geweest te zijn!! En tot volgende week alweer!
    Liefs xx