Crazy times! - Reisverslag uit Broome, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Crazy times! - Reisverslag uit Broome, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Crazy times!

Blijf op de hoogte en volg Mandy

24 Juli 2013 | Australië, Broome

Waar zal ik eens beginnen. Er is inmiddels alweer een maand verstreken sinds mijn verslag vanaf Hong Kong airport. Op dit moment zit ik in een hostel op Cable Beach, Broome, Western Australia. Hier zijn een week Brisbane en 3 weken avontuur aan vooraf gegaan. Ik zal de hoogtepunten proberen te beschrijven.

Na nog een 10 uur durende vlucht kwam ik aan op Brisbane International airport. Geen problemen bij de douane, dus direct richting de trein. Het huis van Alex en Alejandro kon ik redelijk makkelijk vinden. Eenmaal daar, ben ik gelijk onder de douche gesprongen. Wat lekker! Het was erg leuk om hen beide aan het begin van de avond weer te zien, en we zijn ook direct bij een futsal wedstrijd gaan kijken. Ook daar weer allemaal bekenden, die gelijk vroegen of ik niet een potje mee wilde spelen. Helaas nog last van mn knie, maar eind augustus moet wel lukken!
De week in Brisbane was vooral herinneringen ophalen, uitrusten en proberen de jetlag zo snel mogelijk weg te krijgen.

Op 1 juli vloog ik 's ochtends naar Darwin, waar Tricia al bij het uitkomen van het vliegtuig stond om me op te halen. Ook dit weerzien was bijzonder. Na een middagje shoppen zijn we naar de boerderij gereden, waar Bruce weer als vanouds hard aan het werk was. Ze vonden het beide heel leuk me weer te zien en dat was natuurlijk wederzijds. Er woont ook een duits meisje, Theresia, bij ze in momenteel. Met haar kon ik het ook gelijk goed vinden. Daarnaast wonen Peter en Jo (jongste zoon + vriendin) met hun kleine meid Makayla in het huis ernaast.
De dagen op de boerderij heb ik Bruce geholpen met fencing en hebben we een dag in de yards gewerkt. 1 dag fencen hebben we 45km op de quadbike gedaan! Elke ochtend kwamen Jo en Makayla over voor ontbijt en wat kan die kleine eten! Net Ronan..haha.
Er waren ook weer vrienden over uit Victoria, waarmee we op een avond een stuk weiland hebben afgebrand. Samen met Bruce en Marge zat ik op de quadbike, waar Marge ineens opmerkte dat ze haar iphone was verloren! Die vind je dus never nooit terug in hoog gras, wat ook nog eens brand. Het tegendeel was echter waar: Pete had de telefoon gevonden en hij deed het ook nog!
Een week op de boerderij was snel voorbij, maar het was tijd om weer verder te gaan. Bruce vond het jammer want hij zei vaak hoe gezellig hij het vond weer.
NIET TE VERGETEN: ik heb mn eerste vluchtje ooit in een helikopter gemaakt! Ze waren op vrijdag de koeien aan het musteren met 2 heli's, waar Bruce vroeg of ik een stukje mee wilde vliegen. Hell yeah!!

Tijdens mn verblijf op de farm heb ik mijn tour door de Kimberley geboekt. Op dinsdag 9 juli bracht Tricia me naar een hostel in Darwin, maar niet voordat we even bij John en Susie langs geweest waren. Zij zijn 2 jaar terug getrouwd toen ik er was en zijn nu in verwachting van een baby. Ook zorgen zij nu voor Poddie, het kalfje wat ik nog met de fles heb gevoerd toen hij 3 dagen oud was. Nu is het een puber koe, die wel gelijk naar me toe kwam. Super leuk :)

Op 10 juli begon mijn outback avontuur. Om 7u werd ik opgepikt door Scotty en zijn 4wd truck. Gelijk in gesprek geraakt met Emma, een engelse die sinds 5 jaar in Sydney woont. De rest van de groep bestond uit 3 stellen van Tasmania, een stel uit Brisbane, een dame uit Victoria, een dame uit NSW, een man uit Nieuw Zeeland (allen 50+ ;) ), Simone uit Broome en Sara uit Zweden. Oja, niet te vergeten chinese vriendin Kate, maar daar kom ik later op terug.
Dag 1 bestond uit een ochtend rijden naar Edith Falls. Na een hike omhoog van ongeveer 30 minuten, kwamen we bij een kleine oase met een waterval. Iedereen had het warm en sprong gelijk in het water. Heeerlijk! Hierna zijn we doorgereden naar Katherine, waar we nog net de gorge in konden voordat het zonsondergang was. Erg mooi en speciaal!
Hier hebben we overnacht in een soort bushcamp. Met de 5 meiden hebben we in onze swag bij het vuur geslapen, waar de rest in tenten ging. Het voelde goed om lekker te gaan slapen, maar niet voordat je de miljoenen sterren hebt bewonderd.
Dag 2 en 3 waren lange dag rijden naar Lake Argyle, een meer 9x zo groot als de Sydney Harbour. We kwamen net te laat aan voor de cruise, maar deze hebben we de volgende ochtend om 7.00 uur gedaan. In het meer zitten zo'n 25.000 zoetwater krokodillen, freshies. We hebben er een aantal gezien. Na een uurtje waren mochten we nog een lekkere duik nemen (no worries, freshies zijn (niet echt) gevaarlijk voor mensen). De rest van de dag hebben we weer in de bus doorgebracht om bij de Bungles te komen. Na 250km highway, stond ons een 60km lange dirt road te wachten. My god, het leek wel een achtbaan! Was blij toen we bij schemer eindelijk in ons kamp arriveerden. Dit was echt een bushcamp met alleen een dunny (wc --> gat in grond).
Dag 4 begon met een psyho aanval van de chinese vriendin (okeeeee) en daarna een geweldige helikopter vlucht over de Bungles!!!! Dit was definitely een van de hoogtepunten van de tour. Nadat iedereen die wilde de lucht in was geweest, gingen we richting Cathedral Gorge voor wederom een mooie hike. Hier was little miss china weer opstandig en ging op eigen houtje zonder water en hoed midden in de volle zon op pad. Dit was dan ook het moment waarop was besloten dat zij niet meer met ons verder mee zou gaan. Helaas wilde de politie haar niet komen halen en de helikopter piloten vonden het een te groot risico haar weg te vliegen. Als groep besloten alvast terug te rijden in de richting van de volgende overnachtingsplek en haar in Kununurra te droppen. Hoeraaaa dit was onze 3e keer in "kunna's". Scotty begon zijn bijnaam, U-turn Scotty, eer aan te doen.
Nadat chinese Kate weg was, veranderde de sfeer direct en zijn we een hechte groep geworden. Dag 5 hoefden we maar 2 uur te rijden naar onze volgende stop El Cuestro Station, een bekend cattlestation aan het begin van de beroemde Gibb River Road. Onderweg zijn we gestopt bij Emma Gorge, Emma moest en zou 'in haarzelf' zwemmen. Daarna hebben we relax ons kamp op gezet en lekker eten gekookt. Dit was de eerste keer dat ik 'damper' heb gemaakt, een soort brood met vulling. Onder leiding van Helen en toezicht van Scotty en een andere tourguide, deed ik mn best om van een deegbal een lange rol te maken: 'Oh come on Mandy, the longer you play with it, the more sticky it gets'...ahum hahahaha.
Dag 6 bestond uit een ochtend hike into El Cuestro gorge, lunch terug in camp, en een middag hike into Amalia gorge. Deze laatste was prachtig. We waren de enigen toen we bij het meer aankwamen. Hoge rotsen om vanaf te springen en zulk helder water! 's Avonds hebben we met de meiden geprobeerd Scotty in de zeik te nemen door een medewerker van het station zover te krijgen mee te spelen. Hij nam Scotty apart en zei dat hij gehoord had dat een man met dreadlocks (hij) geprobeerd had drugs te verkopen aan een paar meiden. Helaas wist hij gelijk hoever het was en trapte er niet in :(
Dag 7 zijn we dan echt begonnen aan de Gibb. De weg naar Manning gorge was mooi, maar de gorge zelf nog mooier! Dit was echt paradijs, een groot meer met een waterval. Op de waterval geklommen, waar nog een meertje met strand was. Net voor zonsondergang waren we terug in het camp, waar Emma en ik het vuur hebben gemaakt: applaus!
Dag 8 was Buck's birthday!! Buck was een van de mensen van Tazzie en werd vandaag 60 jaar. Dit hebben we savonds flink gevierd met een kleine dance party, blacklight kettingen en armbanden en een plateau vol chocola. Deze laatste nacht overnachten we bij Windjana gorge, waar veel freshies in zitten, dus er kan niet gezwommen worden. Om 22.00u ga ik met een paar mensen de gorge in en als je met een zaklamp op het water schijnt, zag je honderden rode oogjes van onze vriendelijke vrienden. Ik was natuurlijk helemaaaaal niet bang, you know me :))
Dag 9 was de laatste dag van tour en stelde niet zoveel voor. Eenmaal in Broome aangekomen hebben we nog wat biertjes ingeslagen en zijn we neergeploft op het strand voor onze eerste sunset @ cable beach!
De tour was echt geweldig en ik ben blij dat ik de Kimberly zo heb kunnen ervaren. Ook heb ik weer nieuwe vrienden gemaakt en kennissen opgedaan.

Nu ben ik dus sinds vorige week donderdag in Broome, waar ik elke dag naar het strand ga. Er is hier verder niet veel te beleven, dusja. Ik heb helaas geen andere backpackers kunnen vinden om mee naar Perth te rijden, daarom vlieg ik donderdag a.s. naar Perth. Hier blijf ik 5 dagen om weer even herinneringen op te halen.
Aangezien Emma en ik het zo goed met elkaar kunnen vinden, en zij momenteel geen werk heeft, heb ik besloten van Perth naar Sydney te vliegen, een paar dagen bij haar te logeren in Manly Beach, en daarna gaan we op een kleine roadtrip naar Brisbane!
Toch een andere invulling van mn reis dan ik had gedacht, maarja plannen zijn er om te wijzigen he.
Via deze weg wil ik iedereen ook bedanken voor de lieve verjaardagsberichtjes. Er is een taart voor me gebakken, voor me gezongen en ik ben mee uit eten genomen, dus was toch echt jarig!

Denk dat het nu wel lang genoeg geweest is, straks ga ik jullie nog vervelen met mijn gepraat :)
Volgende update weer vanuit Brisbane!
Dikke kus

  • 24 Juli 2013 - 09:17

    Ammi:

    Hè man!!

    Wat een heerlijk verhaal.. Zou zo achter je aan willen vliegen!
    Have fun

  • 24 Juli 2013 - 09:18

    Danielle:

    Geweldig verslag!
    Je kan niet zeggen dat het saai is daar toch ;-)
    Heel veel plezier nog en geniet lekker!
    Groetjes vanuit een warm en zonnig Apeldoorn!
    XXX
    Daantje

  • 24 Juli 2013 - 09:51

    Siem:

    Klinkt allemaal super...Vanmiddag skypen dan wil alle smeuïge details ook horen!!

  • 24 Juli 2013 - 09:59

    Pap:

    hi lieve schat

    het is weer een mooi verhaal en absoluut niet vervelend.
    ik zag van de week nog een film met veel krokodillen. ik moest gelijk aan jou denken!

    dikke kus
    Pap

  • 24 Juli 2013 - 15:30

    Els:

    Wat een gewèldig verhaal,maar 9dagen en dan zoveel moois zien!!!

  • 26 Juli 2013 - 08:44

    Anneke:

    Hey Mandy, wat een geweldig verslag! Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Het is weer een groot avontuur, haha. Geniet ervan!! xxx Anneke

  • 30 Juli 2013 - 08:32

    Petra:

    Hallo Mandy,

    Wat een geweldig verhaal om te lezen! Moet helemaal fantastisch zijn om het allemaal te beleven.
    Veel plezier en succes met je nieuwe job,

    je "ouwe" studiegenootje Spaans,
    Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

Round 2 --> Oz & NZ 2013!

Back to the roo's and the All Blacks!

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2014

Home time!

04 September 2013

van hot naar her

24 Juli 2013

Crazy times!

24 Juni 2013

Nieuw avontuur
Mandy

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 46263

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 22 Juni 2014

Round 2 --> Oz & NZ 2013!

18 Januari 2011 - 12 November 2011

OZ/NZ 2011

24 Februari 2009 - 25 Juni 2009

Afstuderen Helsinki

Landen bezocht: