Adelaide..regen in Februari??? - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu Adelaide..regen in Februari??? - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Mandy Ponstijn - WaarBenJij.nu

Adelaide..regen in Februari???

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

21 Februari 2011 | Australië, Adelaide


Mijn kamergenootje in The Beach hostel bleek een leuke duitse meid, Frederike, te zijn. Met haar heb ik 3 dagen ong. doorgebracht op het strand, maar ook vanaf grote hoogte. De Eureka Tower is met 92 verdiepingen het hoogste gebouw van Melbourne. Vanaf de 88e verdieping heb je een heel tof uitzicht over de stad. Gelukkig hoef je niet naar boven te lopen, maar ga je met een hele snelle lift!
Boven kan je ook nog op een glazen uitschuifstuk gaan staan, maar jammergenoeg proberen ook de Ozzies overal van te profiteren, dit kostte nog eens 12 dollar.
Donderdagavond ben ik richting Southern Cross station gegaan en heb hier de Geryhound bus naar Adelaide genomen. Ik had lekker 2 stoelen voor mezelf, dus heb enigszins kunnen slapen. Toch redelijk brak kwamen we om 05.30 uur lokale tijd aan op het busstation van Adelaide. De dame op de radio had net het nieuws opgedreund, met daarbij de weersvoorspelling: regen, uitzonderlijk voor deze tijd van het jaar in Adelaide! Damn.. daar zit je dan 's ochtends vroeg in het donker en met regen op een busstation. Natuurlijk was er nog niks open. Ik heb een mooie stoel uitgezocht en lekker mn gezouten pinda's opgeknabbeld (helaas geen ontbijtje aan de haven ;)). Om 9u smste Svenia hoe ik naar haar huis kon komen en ben ik op zoek gegaan naar de juiste bus. Om 10u kwam ik daar aan en het was zo leuk haar weer te zien na een paar jaar!
Samen met Jack woont ze in het noorden van Adelaide, erg leuk huisje. Het bleef de hele dag regenen, we hadden wel gezelschap van een duitse vriendin van Svenia, dussss wie o wie is de GUITAR HERO?! Ik zeker niet zijn we achter gekomen..hahaha

De volgende morgen had ik om half 1 met de meiden van de wicked van afgesproken (laurie was helaas net weg met de OUtback tour) maar daarvoor in de plaats waren Milou en Marije er gezellig! Vanaf dit weekend vindt het Fringe Festival plaats hier, met allerlei optredens en gezellige dingen. We zijn naar het park gegaan en hebben lekker in de zon gezeten. 's Avonds wilden we lekker nacho chips en wraps maken...NOT want de supermarkt was net 5 min. dicht...dan maar een lekker pizza! Daarna gingen zij stappen en ben ik met Svenia, Jack en een heel aantal vrienden nog weer naar het festival gegaan.
Zondags hadden we een stranddag gepland, helaas regende het weer en de meiden hadden een lekkere hangover! Dus beetje in de stad rondgeslenterd en aan het eind van de middag nog met Svenia naar een food&wine festival gegaan, wat erg leuk was, met lekkere wijntjes
Maandags ben ik naar het Adelaide Backpackers Inn hostel verhuisd, wat lekker schoon is! Blijf als het goed is nog tot maandag hier in Adelaide, op zoek naar een baantje. Komende dagen wordt het WEL strandweer, dus we gaan op de (gratis ) fiets naar het strand.
Ook hebben Anne en ik een beetje dingen uitgezocht over verschillende outback tours, vluchten, treinen, bussen naar ALice Springs. ZOveel mogelijkheden, moeilijke keus!
Heb wel gehoord dat verschillende wegen in de outback overstroomd zijn, dus dat er andere routes gedaan worden dan gepland. Het weer is echt zo van slag dit jaar hier!

Nu zo na een maand op weg, begin ik wel dingetjes van thuis te missen, vooral het voetballen! Gelukkig doen de meiden het super en hebben ze gister weer eens met 11-0 gewonnen. NU ga ik lekker slapen, morgen op tijd op weg naar het Cleland Wildlife Park, waar ik eens even lekker met Kwikkie Koala ga knuffelen!
love from Adelaide!

  • 21 Februari 2011 - 12:35

    Kim:

    Hee lieverd!
    Jeetje, dat je alweer een maand weg bent! Jammer van al die regen, maar gelukkig weet je je nog altijd wel te vermaken:p succes met het zoeken van een baantje en doe voorzichtig in de outback strakjes!

    Liefs,
    Kim

  • 21 Februari 2011 - 15:08

    Merel:

    Heej vriendin!
    Je hebt wel wat te verduren met al dat weer daar zeg! Maar je valt wel van het ene leuke uitstapje/feestje in het andere, klinkt super! Geniet lekker van het aaien van de koala en ben benieuwd naar je eerste job in Oz!

    x

  • 21 Februari 2011 - 16:08

    Siem:

    Hi meiss, het klinkt allemaal super al die festivals, uitstapjes en hopelijk veel stranddagen. Al weer een maand op stap, wat gaat het toch snel. Als je een postadres ooit kunt regelen, stuur ik je wel een pakketjes NLse spulletjes op.

  • 22 Februari 2011 - 19:31

    Gerrie:

    Ha Mandy,

    Wat een mooi verhaal weer van je. En al zoveel gezien en beleefd. Lekker genieten, en al een baantje gescoord?

    Geniet en ik ben weer benieuwd naar je volgende verhaal.

    Liefs Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

OZ/NZ 2011

Recente Reisverslagen:

16 November 2011

Home sweet home

07 November 2011

Van hot naar her

29 September 2011

Go All Blacks!

11 September 2011

Van regenwoud naar woestijn

28 Augustus 2011

Oostkust in sneltreinvaart
Mandy

Actief sinds 19 Dec. 2008
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 46258

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 22 Juni 2014

Round 2 --> Oz & NZ 2013!

18 Januari 2011 - 12 November 2011

OZ/NZ 2011

24 Februari 2009 - 25 Juni 2009

Afstuderen Helsinki

Landen bezocht: